Cum să-ți adaptezi strategia de marketing în timpul pandemiei

Deja ne confruntăm cu pandemia de coronavirus de mai bine de jumătate de an și cel puțin la ora actuală viitorul nu arată foarte luminos în ceea ce privește găsirea unui tratament potrivit.

De la punerea în aplicare a distanțării sociale și până la adaptarea unui nou stil de viață, tot ce ține de acest subiect a fost o tranziție dificilă pentru majoritatea dintre noi. De asemenea, schimbările nu le-am observat doar pe plan personal, ci și profesional. 

Multe companii au intrat în faliment din cauza pandemiei de coronavirus, și mai multe au fost afectate, dar au reușit totuși să supraviețuiască supliciului, iar o mică parte chiar au prosperat. Iată câteva din secretele celor din urmă!

3 oportunități de care să profiți ca să ai succes chiar și în timpul pandemiei de coronavirus:

Oportunitatea #1: Ajută-i pe cei din jur în mod necondiționat

A fost și este o perioadă dificilă pentru fiecare dintre noi și așa cum am menționat și în rândurile de mai sus, lucrurile nu dau încă semne de îmbunătățire. De aceea, trebuie să fim uniți și să ne ajutăm unii pe alții ca să trecem cu bine și peste această provocare.

Nu trebuie să ajutăm ca să fim ajutați, dar ajutorul necondiționat oferit potențialilor clienți sau partenerilor de afaceri în vremuri greu încercate se poate transforma la un moment dat într-un avantaj pentru firma noastră. Oamenii îi țin minte pe cei care le-au făcut un bine atunci când aveau cea mai mare nevoie de suport și mulți dintre ei, pentru că nu le place să rămână datori, întorc favorul primit cu prima ocazie. 

Avem exemplul multor restaurante care au oferit mâncare gratis la începutul primăverii, în faza de debut a perioadei în care s-a declarat starea de urgență, al căror efort a fost răsplătit cu vârf și îndesat după aceea. 

În calitate de proprietar de platformă cu găzduire WordPress poți face un lucru frumos pentru cei din jur oferind un număr limitat de abonamente gratis, servicii premium la prețul unor servicii standard, sau conținut de calitate, adaptat nevoilor celor care te caută, în funcție de posibilitățile pe care le ai.

Oportunitatea #2: Transformă-ți cunoștințele într-un produs vandabil

Probabil că ai observat și tu faptul că mulți profesioniști care lucrează pe cont propriu au început să se orienteze către seminariile online pentru a atrage mai mulți clienți în perioada pandemiei de coronavirus. Oamenii se strâng acolo unde pot primi ceva gratuit, de valoare și know-how-ul de care dispui este exact ceea ce ei caută.

În ziua de azi, dacă ai acces la internet și un dispozitiv suficient de performant, este mai simplu ca oricând să creezi conținut profesional și atractiv, cu priză la public. Poate fi vorba de un seminar așa cum am menționat în rândurile de mai sus sau de un podcast, în funcție de cât de mult vrei să interacționezi cu cei care te ascultă.

Chiar dacă inițial munca depusă ți se pare un efort prea mare dacă nu primești nimic în schimb, privește în perspectivă și gândește-te pe termen lung. Dacă livrezi informații de calitate, cei care te ascultă vor știi că de acolo de unde vin acele informații mai sunt și altele și ca să primească și mai mult, data viitoare vor fi dispuși și să plătească pentru a-și satisface curiozitatea și nevoia de cunoaștere.

#3 Lărgește-ți orizonturile și orientează-te și către alte piețe

Pandemia de coronavirus este o problemă la nivel mondial care afectează întregul glob, dar nu pe toți în aceeași măsură. De exemplu, cel puțin în faza de debut, țările asiatice au controlat mai bine situația decât Europa sau America și asta s-a văzut și din situația lor economică. 

Dacă nu ai un magazin online ale cărui produse ar putea fi vândute în întreaga lume, cel puțin, la nivel de servicii, ai putea să te orientezi și către clienți din alte țări. De asemenea, dacă ai un site monetizat prin AdSense de exemplu, acum este timpul potrivit să-l traduci în engleză și să-l prezinți întregii lumi, maximizându-ți astfel șansele de a câștiga prin publicitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.