Cum afli ce se întâmplă pe site-ul tău WordPress?

Un site fără opțiuni de urmărire a activității utilizatorilor în pagini este un site care nu se îndreaptă către obiectivul de performanță dorit.

De aceea, este important să ai instalate opțiuni de tracking, care să înregistreze comportamentul vizitatorilor în paginile site-ului și să ofere date relevante.

Am creat o listă a celor mai populare opțiuni de tracking, care include:

1. Instalarea codului Google Analytics în Headerul paginilor din site

Trebuie să creezi un cont Google Analytics și să reții codul de tracking care va fi copiat în site. În interfața de administrare WordPress, trebuie să mergi la secțiunea de editare cod (Appearance – Editor), și să inserezi codul furnizat de Google – în Header.


Inserare cod de urmărire Google Analytics în Header

2. Utilizarea modulului Google Analytics Dashboard for WordPress by MonsterInsights

Este unul dintre cele mai populare module utilizate pentru urmărirea activității în site. Statisticile sunt, ca și în cazul anterior, furnizate de Google Analytics. Ce oferă pluginul în plus este integrarea simplă și rapidă a Google Analytics cu WordPress, fără a fi nevoie de cod. Iar statisticile pot fi vizualizate direct în interfața de administrare WordPress.

3. Utilizarea pluginului AfterShip – WooCommerce Tracking

Acest modul este util pentru site-urile cu vânzare online. Permite analizarea datelor referitoare la comenzile efectuate, evitând astfel customizarea suplimentară necesară în Google Analytics.

Cu toate acestea, recomandăm inmplementarea de cod de urmărire Google Analytics, pentru evenimente (events), vânzări, valoare medie/cumpărător. Sistemul Google Analytics este mai fiabil, mai stabil și mai de încredere.

Cu ajutorul instrumentelor de tracking folosite (și indiferent care ar fi acestea), este bine să verifici că poți urmări date privind:

  • traficul în site – acest indicator îți va semnala câți vizitatori vin pe site în intervalul de timp pe care l-ai selectat. Așa, poți să urmărești simplu când traficul scade prea mult, sau când sunt creșteri subite și inexplicabile de trafic, precum și evoluția traficului în timp
  • timp petrecut pe site de un utilizator – acesta este un factor important care indică angajamentul utilizatorilor cu conținutul din site, și semnalează gradul de interes față de conținutul site-ului
  • număr de pagini accesate de un utilizator în cadrul unei sesiuni – acest indicator este util pentru a determina cât de interesați sunt utilizatorii să afle mai multe informații despre companie. Aceștia pot fi clienți potențiali în etapa de cercetare a companiei care furnizează produsul/serviciile de care ei sunt interesați
  • rata de respingere (bounce rate) – este un indicator care arată, în procente, câți utilizatori au părăsit site-ul fără a consulta o a doua pagină. Dacă ai o rată mare de respingere, poți concluziona că e nevoie să faci site-ul mai atractiv pentru vizitatori, prin conținut, design sau elemente interactive.
  • vânzări – acesta este un indicator cheie pentru site-urile ecommerce. Sunt informații cu ajutorul cărora poți compara situația actuală cu obiectivele de vânzări stabilite. Dacă vânzările se situează sub nivelul așteptat, este nevoie de îmbunătățiri, la nivel de site, de produse sau preț. Câteva teste te vor ajuta să stabilești care este cauza unor vânzări reduse.
  • evenimente – acestea monitorizează, de ex. câte accesări ale butonului call-to-action au fost, câte descărcări de broșuri sau câte vizualizări ale unui video prezentat pe site. E util pentru a determina rata de angajament al utilizatorilor cu paginile site-ului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.