Cum să crești vânzările cu ajutorul WooCommerce?

Site-urile ecommerce se află în continuă dezvoltare, ele ocupând un segment din ce în ce mai mare din totalul site-urilor disponibile pe internet, la ora actuală.

Cum te-ai gândit să construiești și tu unul și să lansezi un magazin online, e timpul să afli cum îl poți face profitabil.

Pentru un site WordPress, simplu de creat și de personalizat, este o metodă simplă de a crește vânzările: se numește WooCommerce.

Despre WooCommerce

WooCommerce este un plugin special pentru site-urile de tip comerț online. El se bucură de o mare popularitate, fiind, în prezent, modulul preferat pentru susținerea magazinelor online construite pe platforma WordPress.

Acest plugin numără peste 4 milioane de instalări active, și este actualizat frecvent (fiind un tool open-source, la dezvoltarea căruia contribuie o întreagă comunitate de programatori). Astfel, WooCommerce este un modul care se dezvoltă constant ca tool esențial pentru magazinele online.

Descarcă

El este compatibil cu majoritatea temelor de WordPress, deci foarte probabil va funcționa cu oricare dintre temele pe care le alegi pentru site-ul tău.

Are o structură modulară, care dă flexibilitate și permite personalizări avansate pentru site-urile ecommerce.

Configurarea lui nu ia mai mult de o oră, ceea ce îți va transforma rapid site-ul într-un magazin online complet funcțional, pregătit pentru tranzacții și profit.

Îmbunătățirea performanței magazinului online cu ajutorul WooCommerce

WooCommerce servește la configurarea magazinului online, folosind setările de bază, esențiale pentru acest tip de site. În plus, plugin-ul dispune de funcționalități avansate care, dacă sunt folosite, cresc eficiența magazinului online și ajută la creșterea vânzărilor.

Acestea se referă la:

  • configurări suplimentare în procesul de setare a plugin-ului WooCommerce
  • optimizarea SEO și a utilității paginilor din site (în special paginile de produs, listă de produse, categorie de produse)
  • asigurarea funcționării corecte a paginilor site-ului (în special pentru paginile Coș de cumpărături și checkout).

Cum se instalează WooCommerce? Configurări suplimentare

Pentru a instala WooCommerce, ai 2 metode:

UNU

În wordpress.org, alegi categoria Plugins din meniu și cauți WooCommerce:

Pluginul va apărea în rezultatele căutării, așa cum se vede în imaginea de mai sus.

Selectează WooCommerce, și fă click pe download, pentru a descărca modulul pe dispozitivul tău. Acesta se va descărca în format .zip.

Te conectezi apoi la interfața de administrare WordPress, cu username și parola pe care le ai asociate contului tău. Mergi la secțiunea Plugins – Add New, în meniul din partea stângă a interfeței de administrare WordPress. Click pe Upload Plugin. Vei încărca plugin-ul salvat pe dispozitivul tău, în format .zip.

DOI

O a doua metodă presupune instalarea modulului direct din interfața de administrare WordPress. În meniul din partea stângă, mergi la secțiunea Plugins – Add New – Search plugins:

După ce ai introdus numele plugin-ului  în câmpul de căutare de module, WordPress va returna pluginul WooCommerce la căutarea ta, așa cum se vede mai sus.

Click pe numele pluginului, sau click direct pe Install Now (Instalează acum). După instalare, clichează Activate (Activează), pentru a activa modulul și a începe configurarea magazinului online.

Cum configurezi modulul WooCommerce?

După activare, vei fi direcționat către pagina de start a procesului de configurare WooCommerce:

Configurare magazin

Pentru această primă etapă, trebuie completate următoarele:

  • Menționează unde este localizat magazinul tău online
  • Specifică adresa/adresele fizice unde poți fi găsit
  • Precizează orașul și codul poștal asociate adresei tale
  • Alege, dintr-un meniu derulant, tipul de valută pe care îl vei folosi pentru efectuarea tranzacțiior online (€,$,£, etc.)
  • Selectează dacă dorești să vinzi produse fizice, digitale, sau atât fizice cât și digitale
  • Bifează dacă dorești să vinzi produsele și într-un magazin fizic, și dacă magazinul tău online face parte dintr-un business offline. Dacă lași opțiunea nebifată, vei avea un magazin strict online, ceea ce înseamnă că magazinul tău online este singura sursă de unde se pot face achizițiile produselor pe care le comercializezi.

Dacă ai completat aceste câmpuri, poți trece la pasul următor:

Selectează tipul de plăți care vor fi posibile pentru produsele achiziționate din magazinul tău:

  • plată cu cardul
  • plată prin cec bancar
  • plată offline
  • plată cash la livrarea produselor.

Următoarea etapă se referă la detalii de livrare:

Detaliile de livrare le vei specifica în raport cu locația din care sunt livrate produsele (în funcție de locația pe care ai selectat-o în prima etapă pentru magazinul tău).

De asemenea, în această etapă, vei selecta unitatea de măsură pe care o vei utiliza pentru produsele disponibile în magazin: ex. kilograme, pentru greutatea produselor, și centimetri, pentru dimensiunile produselor.

În procesul de setare a plugin-ului WooCommerce, vei regăsi o listă de funcționalități suplimentare recomandate pentru a îmbunătăți eficiența magazinului online. Acestea sunt:

  • Instalarea unei teme special create pentru comerț online (WooCommerce recomandă tema StoreFront, una dintre cele mai populare, folosite pentru magazinele online)
  • Mailchimp (Mailchimp este un plugin care servește la instalarea unui newsletter, cu ajutorul căruia vei putea trimite mailuri cu noutăți și notificări de reduceri/oferte – către adresele salvate în baza ta de date, la clienți sau potențiali clienți)
  • Facebook (WooCommerce permite integrarea cu Facebook, astfel încât tu să poți construi cu ușurință o bază de fani care vor fi atenți la noutățile din magazin, și dispuși să achiziționeze produse de pe site-ul tău; Facebook va crea o comunitate în jurul mărcii tale și a magazinului online).

În ultima etapă a procesului de configurare WooCommerce, activezi modulul pentru site-ul tău.

De acum poți începe să personalizezi paginile magazinului online, ca el să arate și să funcționeze așa cum îți dorești.

Pentru modificări privind magazinul online, mergi la secțiunea nou creată WooCommerce, în meniul din partea stângă a interfeței de administrare WordPress:

Optimizarea paginilor de prezentare a produselor

Este important să știi că un site de comerț electronic are următoarea structură:

  • pagina principală cu lista completă de produse
  • pagini de categorie de produse
  • pagini de produse
  • pagini legate de tranzacția online (contul meu, coș de cumpărături, checkout).

Paginile lista de produse/categorie de produse/produse pot fi optimizate astfel încât să creeze o experiență satisfăcătoare pentru utilizatorii care ajung pe site, și pentru a fi vizibile în rezultatele motoarelor de căutare.

Optimizări care pot fi puse în aplicare la nivelul paginilor principale:

  • Cele mai importante sunt descrierile de produse, pe care userii le găsesc în paginile de produs. Aceste descrieri trebuie să fie unice pentru fiecare produs în parte, și e recomandat ca ele să includă cuvinte-cheie pentru care dorești ca acele pagini să apară în rezultatele Google. Poți include aici o descriere generală, specificații tehnice, recenzii de la alte persoane care au cumpărat produsul, etc.
  • Breadcrumbs (acestea sunt link-uri de navigare în site, care ajută la o mai bună orientare a vizitatorilor în paginile și secțiunile magazinului online). Ele arată unde se află vizitatorul în site, și îi permit acestuia să revină la pagina de categorie de produse, sau la pagina listă de produse, folosind link-uri.

Exemplu:

Dacă ai instalat Yoast SEO, poți personaliza titlurile și descrierile din paginile magazinului online.

Customizarea textului pentru titluri și descrieri ajută la afișarea unor prezentări atractive, interesante, ale paginilor de magazin – în lista de rezultate Google. Datorită unor titluri atractive și a unor descrieri relevante, paginile de site vor primi mai multe vizite, rata de clic (Click-through-rate) fiind una mai mare, benefică pentru site.

Filtrele WooCommerce permit selectarea produselor pe care utilizatorii doresc să le vizualizeze, după anumite criterii: sortare după preț produs, sortare după numărul de recenzii favorabile, sortare în funcție de cele mai recente produse adăugate în magazin/cele mai vândute produse, etc.

Îți recomandăm să verifici funcționarea corectă a acestor filtre, și să aplici customizari avansate acestei funcționalități. Un magazin online cu multe produse va fi greu de consultat fără aplicarea de filtre care să sorteze produsele după cerințele utilizatorilor. Nu neglija acest aspect.

Folosește paginarea pentru liste mari de produse: în cazul în care lista de produse include multe elemente, va fi mai greu pentru utilizatori să deruleze pagina la infinit și să-și mențină o bună orientare în site.

De aceea, se recomandă ca astfel de pagini să fie divizate în mai multe pagini cu un număr limitat de produse afișate, pe care utilizatorii să le poată accesa navigând în pagina 2, 3, 4, …, 20, etc. WooCommerce permite selectarea numărului dorit de produse care se afișează în pagină.

Paginarea listei de produse se va face automat, în funcție de limita de produse per pagină pe care ai setat-o.

Optimizarea paginilor Coș de cumpărături și Checkout

Aceste pagini sunt deosebit de importante pentru un magazin online. Ele determină utilizatorii să avanseze în procesul de achiziție, și fac posibile tranzacțiile pe site.

Pagina coș de cumpărături este pagina în care utilizatorii adaugă produse, pe care apoi le vor cumpăra. Este pagina de vizualizare a produselor selectate, înainte de efectuarea plății.

Această pagină, Coș de cumpărături, trebuie să conțină elemente precum:

  • vizualizarea numărului de produse adăugate în coș
  • vizualizarea datelor precum nume produs, imagine produs, preț produs
  • vizualizarea prețului total aplicat produselor adăugate în coș
  • posibilitatea de a șterge produse din coșul de cumpărături
  • posibilitatea de aplicare a unor cupoane de reduceri, în cazul în care unele din produsele selectate se află la promoție
  • buton de continuare a tranzacției.

Pagina de checkout este pagina în care se inițiază plata. Aceasta permite achitarea produselor prin plata online, și trebuie să funcționeze optim, pentru a nu împiedica finalizarea tranzacției.

Pagina de checkout conține aceste elemente:

  • formular care trebuie completat cu datele de facturare (nume, prenume, adresă, etc.)
  • opțiunea de specificare a metodei de plată dorite (prin card bancar, prin plata cash la livrare, prin cec bancar, etc.)

În cazul în care a fost selectată metoda de plată prin card bancar, se va afișa un formular în care utilizatorii completează datele pentru cardul lor: număr card, dată expirare card, nume, prenume titlular card, etc.

În momentul în care utilizatorii clichează pe butonul de confirmare a comenzii, plata se efectuează și produsele sunt vândute. Cu cât mai multe sunt tranzacțiile înregistrate pe site, cu atât vânzările tale cresc.

De aceea, este important ca funcționalitatea site-ului să fie optimă (esențial în ceea ce privește paginile legate direct de tranzacție), iar paginile de produs să fie vizibile în rezultatele Google (utilizatorii trebuie să găsească ofertele tale, să știe de ele, pentru a iniția un proces de achiziție).

WooCommerce contribuie, pe lângă asigurarea funcționalităților de bază ale magazinului online, la optimizarea site-ului în vederea maximizării conversiilor.

Găzduirea Simplenet e compatibilă 100% cu WooCommerce dar trebuie să aveți în vedere că pe măsură ce site-ul crește, veți avea nevoie de pachete de găzduire din ce în ce mai performante, iar acest lucru va crește costurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.