Cum te ajută pluginul Yoast SEO să ai un website optimizat pentru Google?

Dacă ai lansat recent un site creat pe WordPress, mai mult ca sigur te întrebi ce pluginuri ar trebui să instalezi pentru o bună funcționare. Deși răspunsul la această întrebare diferă în funcție de fiecare situație, Yoast SEO poate fi una dintre cele mai convenabile soluții.

Același instrument îți permite să analizezi site-ul web într-un mod clar și să observi ce elemente trebuie schimbate pentru a-ți îmbunătăți clasarea. Mai jos vei afla tot ceea ce trebuie să știi pentru a-l utiliza!

Configurarea inițială

După ce instalezi pluginul, vei avea acces la un dashboard unde îți vei putea pregăti site-ul pentru motoarele de căutare.

Apasă link-ul „configuration wizard” și apoi vei trece printr-o serie de pași ce vor determina setările particulare. În acest stadiu trebuie să bifezi faptul că site-ul tău e gata de indexare, categoria sa, dacă e individual sau o companie și vizibilitatea pe care o preferi.

Ulterior, vei efectua o integrare directă cu Google Search Console și o să poți modifica structura titlurilor din pagini. Procesul este unul simplu, astfel încât te poți concentra mai mult pe conținut și mai puțin pe detalii.

Yoast metabox

Zona Metabox te ajută să optimizezi conținutul care apare în fiecare pagină.

Dacă utilizezi editorul de blocuri, o vei găsi în partea de jos. Aici va exista o parte pentru inserarea cuvântului cheie principal și alta pentru analiza lizibilității. Verificările care au loc determină cât de bine a fost creat textul pentru Google, iar rezultatul îl poți vedea prin culori precum roșu, galben și verde.

După ce stabilești titlul, vei vedea cum apare acesta pentru vizitatori. Pentru a putea avea o pagină cât mai atractivă, ai posibilitatea de a seta o meta descriere. Aceasta este textul format sub link și are rolul de a încuraja oamenii să apese click.

Fraza cheie pe care o utilizezi trebuie să fie distribuită în echilibru, fiind recomandat să se repete la fiecare 100 de cuvinte. 

Yoast SEO analizează și alte criterii, precum lungimea titlului și lipsa sau prezența atributelor ALT în imagini. Pentru rezultate cât mai bune, ar fi bine să adaugi link-uri interne și de ieșire. În felul acesta, vei menține vizitatorii cât mai activi și nișa căreia te adresezi va deveni specifică pentru index.

Nu toate buline din analiză trebuie să fie verzi, deoarece scopul lor este unul orientativ și ar fi mai util să-ți folosești gândirea pentru a putea vedea lucrurile într-un mod potrivit.

Totuși, acestea te vor ajuta să observi dacă ar mai putea exista ceva ce trebuie schimbat în strategia ta SEO.

Panoul de Control

În panoul de control poți activa sau dezactiva anumite funcții ale modulului.

Aici există inclusiv posibilitatea de a crea un sitemap XML, care să conțină toate link-urile interne și să fie ajustat în mod constant. O altă caracteristică utilă este cea de cornerstone content, care face referire la conținutul cel mai important pe care-l creezi.

Dacă îți dorești ca anumite linkuri să nu fie afișate în Google, ai inclusiv și această posibilitate. În zona „search appearance” vei ajusta separatorul pentru titlu și vei stabili dacă apare sau nu numele brandului tău la finalul acestuia.

Yoast SEO pare un plugin complex, însă este destul de simplu de utilizat și dispune de funcții ce te ajută să obții un ranking mai bun în motoarele de căutare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.