Cum analizez un site WordPress cu Google Analytics?

Google Analytics for WordPress

De aproape două decenii, Google Analytics reprezintă elementul cheie al deținătorilor de website-uri, el generând rapoarte complexe legate de traficul, utilizatorii și  conținutul regăsit pe website.

Mai pe scurt, el ajută la identificarea trendurilor și tiparelor care rezultă din implicarea utlilizatorilor pe website. Funcțiile regăsite în Google Analystics permit colectarea de date, analiza, monitorizarea, vizualizarea, raportarea și integrarea cu alte aplicații.

Utilizând acest instrument, profesioniștii din domeniul marketingului și deținătorii de website-uri pot lua decizii informate cu privire la website-ul pe care îl gestionează. Aceștia vor avea o viziune mai clară asupra tipului de conținut încărcat pe site, a alegerii celor mai potrivite strategii de promovare, la structura website-ului. Optimizarea unui website WordPress utilizând Google Analytics poate însemna atingerea obiectivelor pe care ți le-ai setat pentru site-ul tău. 

Google Analytics for WordPress

Cum creez un raport personalizat al website-ului?

Acum că Google Analytics este un concept mai familiar, voi continua să îți spun câteva cuvinte despre cel mai bun plugin gratuit, care aduce rapoarte Google Analytics în website-ul WordPress. Acesta se numește Analytics Insights. 

Cum funcționează acesta? Foarte simplu. Pluginul Analytics Insights pentru WordPress utilizează un set de rapoarte, foarte accesibile ca nivel de înțelegere, pentru a crea o experiență a analizei cât mai ușoară și prietenoasă cu orice tip de utilizator. Folosind pluginul Analytics Insights pentru WordPress, ai posibilitatea de a folosi dimensiuni personalizate pentru a depista date specifice, importante pentru obiectivele tale. În momentul de față, poți defini și utiliza până la șase dimensiuni, acestea fiind următoarele: Autori, Anul Publicării, Luna Publicării, Categorii, Tipul de Utilizator, Etichete, cu care, poți crea rapoarte personalizate.

Mai mult decât atât, poți utiliza dimensiuni noi, care nu au fost disponibile până acum, pentru a crea rapoarte și mai detaliate și pertinente. 

Spre exemplu, poți combina dimensiunile enumerate mai sus, cu indicatoare precum Vizualizări pe Pagină, Sesiuni sau Utilizatori. Astfel, poți determina care sunt autori care scriu cele mai de succes articole, care sunt categoriile și etichetele de interes pentru utilizatorii tăi și care sunt anii cei mai de succes pentru publicații. 

Totodată, poți utiliza dimensiunea Tip de Utilizator în combinație cu indicatoare precum Sesiuni, pentru a afla în ce mod navighează utilizatorii website-ul tău și care e nivelul lor de implicare în cadrul acestuia. În plus, dacă adaugi indicatorul Mobile, poți afla dacă utilizatorii tăi înregistrați sau neînregistrați, preferă să navigheze pe website utilizând un telefon mobil sau un alt tip de dispozitiv (calculator, laptop). 

După cum se poate observa, posibilitățile de a crea un raport complet și relevant pentru obiectivele tale sunt numeroase. Nu ezita să utilizezi aceste funcții pentru a ajunge la obiectivele dorite, într-un mod cât mai eficient.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.