Cum să creezi un landing page eficient pentru campaniile tale de promovare

Ai un site profesional, ai niște produse cu mult potențial, mai rămâne doar să investești puțin în campaniile de promovare online și ai toate șansele să obții succesul în lumea virtuală.

În ceea ce privește promovarea, cel mai rapid și sigur mod de a atrage publicul țintă al afacerii tale direct pe site, este utilizarea platformei Google Ads care te ajută să te adresezi exact oamenilor care trebuie.

Dar pentru o campanie reușită, pe lângă un slogan atrăgător în reclamele tale, mai ai nevoie și de un landing page extraordinar care să genereze conversii.

Ce este un landing page?

Un landing page este, așa cum îi spune și numele, o pagină statică postată pe un site. Spre diferență de alte pagini, ea se concentrează pe convingerea vizitatorilor să întreprindă o acțiune specifică, în general achiziția unui bun / serviciu, abonarea la newsletter etc…

Această pagină se poate integra ca parte din site, sau poate fi independentă de acesta trimițând doar către el, prin link-uri. 

Există landing page-uri care promovează înscrierea la un anumit curs, testarea unor produse, participarea la un eveniment și așa mai departe. Dar așa cum am menționat deja, mai ales în cazul site-urilor care comercializează bunuri și servicii direct pe site, landing page-urile sunt create cu scopul de a genera vânzări.

De ce ai nevoie de un landing page?

Bineînțeles, nu îți interzice nimeni să folosești ca landing page pentru reclamele tale Google Ads o pagină pe care o ai deja în website.

Dar de cele mai multe ori acestea nu sunt exact pe subiect și de aceea este bine să creezi un landing page separat, ca un drum cu indicații care să ducă vzitatorii din punctul A în punctul B.

Un landing page cu un call to action inteligent gândit, poate crește semnificativ rata conversiilor. Iar acest lucru este extrem de necesar. Chiar și cele mai mari companii din lume au o rată de conversie medie de doar 2,35%, cu tot bugetul investit în publicitate, în timp ce companiile mici și mijlocii nici nu visează la această valoare.

Dar cu un landing page eficient, scorurile pot crește de până la cinci ori, asta însemnând că în loc de a te bucura de doar 2-3 conversii la 100 de oameni, poți convinge până la 11-12 să cumpere.

Cum să creezi un landing page care să genereze conversii?

#1 Stabilește-ți un scop

În domeniul marketing-ului nu merită să întreprinzi nicio acțiune fără a avea din start un scop bine definit.

În funcție de business-ul pe care îl conduci, decide ce fel de call to action se potrivește cel mai bine landing page-ului tău. Vrei mai mulți abonați la newsletter? Vrei semnături pentru o petiție? Sau pur și simplu, vrei ca lumea să cumpere?

#2 Fii concis

Nu miza pe slogane și expresii ca: “O soluție mai bună pentru tine și afacerea ta” sau “Cu noi vei găsi fericirea”. Sunt mult prea vagi și deloc convingătoare. Mai bine spune lucrurilor pe nume și transmite mesajul pe care vrei să-l transmiți într-un mod clar și pe înțelesul tuturor.

Luând ca exemplu site-ul Spotify, propunerea care a funcționat pentru unul din landing page-urile lor sună așa: “Music for everyone” la care se adaugă “Millions of songs. No credit card needed”.

Acest mesaj îți oferă o imagine clară cu privire la ceea ce oferă aplicația și la ce să te aștepți de la ea. Beneficiile sunt clare pentru oricine. Fără ocolișuri, se specifică negru pe alb (de fapt alb pe portocaliu) că este vorba de o bibliotecă de muzică foarte generoasă la care toată lumea are acces gratuit.

#3 Compune un call to action irezistibil

Fără excepție, toate landing page-urile trebuie să aibă un call to action vizibil și clar pentru toată lumea. El este elementul cheie care ghidează vizitatorii către scopul final al paginii.

Acest call to action poate fi creat sub forma unui buton colorat care să contrasteze cu fundalul paginii sau sub forma unui formular simplu de completat și al cărui scop să nu lase loc de îndoială.

Ca exemple, iată câteva din expresiile cele mai folosite din care poți să te inspiri: “Înscrie-te la newsletter-ul nostru”, “Citește mai multe articole”, “Începe acum”, “Cumpără acum”, “Descarcă Ebook gratuit”.

Niciunul din aceste exemple nu poți spune că te induce în eroare și oricare din ele poate fi folosit pentru un landing page reușit.

Nu ai nevoie de unelte speciale

Aproape tot ce ai nevoie este deja prezent în mod default în WordPress.

Poți crea o pagină din interfa’a de administrare a site-ului și poți folosi editorul Gutenberg al WordPress pentru a adăuga conținut pe această pagină.

Gutenberg folosește conceptul de blocuri pentru a adăuga conținut: imagini, text, coloane, galerii foto, butoane, testimoniale etc.

Dacă nu găsești un bloc potrivit în Gutenberg, poți instala un plugin care îți oferă acces la diverse alte blocuri, cele mai de încredere pluginuri ce oferă blocuri Gutenberg sunt:

Nu mai ai nevoie de page buildere sau alte soluții care încarcă în mod excesiv site-ul, poți crea pagini de tip landing page în WordPress direct cu Gutenberg sau cu blocuri din cele 2 pluginuri menționate mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.