Cum creezi o pagină 404 profesională pe site-ul tău WordPress?

Eroarea 404 apare în momentul în care serverul nu reușește să localizeze o pagină. Acest lucru se întâmplă în general atunci când link-ul a fost tastat greșit sau a fost șters și nu s-a creat o redirecționare.

Mesajul va fi unul simplu, iar utilizatorul nu va putea decât să se întoarcă în secțiunea home. Totuși, acest mod de abordare te face să pierzi din potențialii clienți. Nu doar că o pagină 404 obișnuită nu arată profesional, însă va duce la un bounce rate ridicat și la nemulțumiri. De aceea, este esențial să rezolvi această problemă!

Cum te ajută o pagina 404 personalizată?

Pagina 404 nu trebuie să fie un capăt, deoarece una modificată va permite fiecărei persoane să efectueze o anumită acțiune.

Spre exemplu, ai putea atașa link-uri care să  îndrume în secțiunile de pe website. Afișând un text plăcut, vei reuși să îndepărtezi sentimentul de frustrare. Nu doar că vizitatorii vor rămâne mai mult timp pe site, însă și rata ta de conversie la email se va îmbunătăți. Ține cont de faptul că oameni care ajung pe o pagină 404 nu prea știu ce să facă și apasă adesea X. Folosește un limbaj simplu și optează pentru o abordare amuzantă, deoarece aceasta va influența comportamentul într-o manieră mai pozitivă.

Firmele mari utilizează animale de companie și ilustrații grafice pe paginile 404, care sporesc nivelul de profesionalism și sunt utile pentru branding.

Cum obții un design atractiv?

În principiu, design-ul variază în funcție de fiecare sistem de gestionare al conținutului.

Ai putea crede că doar un dezvoltator se poate ocupa de această pagină, însă asta nu e adevărat. În realitate, ai nevoie doar de o platformă care să permită modificări fără coduri. WordPress ar putea fi soluția ideală, fiindcă au fost construite deja plugin-uri pentru același obiectiv. Pentru alte CMS-uri există unelte pe internet și tutoriale pe care le poți urma.

Dacă îți dorești să integrezi o anumită imagine, mai poți utiliza Canva.

Majoritatea funcțiilor în acest program sunt gratuite și ai parte de o gamă variată în ceea ce privește posibilitățile de customizare. Pagina 404 pe care o formezi trebuie să aibă un design similar cu cel de pe website și să fie optimizată pentru a se adapta la dimensiunile fiecărui device.

Nu ai nevoie de mult conținut, ci doar de o descriere simplă cu ceea ce se întâmplă și de un apel de acțiune.

Poți crește lista de email printr-o pagină 404?

Marketingul prin email încă reprezintă o parte importantă pentru orice afacere online, iar lista pe care o construiești va spori venitul pe care-i vei obține pe termen lung din vânzări.

Indiferent că ai un magazin online sau un alt tip de website, construirea unei audiențe trebuie să fie o prioritate. Pagină 404 este un loc unde poți pune o căsuță de abonare, dar nu uita faptul că asta nu e de ajuns pentru a fi convingător.

În schimb, este recomandat să oferi un e-book gratuit sau un alt bonus. O altă opțiune irezistibilă este o reducere de 5-10% la prima comandă.

Cum apare această eroare?

De cele mai multe ori este vorba de modificări ale legăturilor interne pe website. Din același motiv, este recomandat să realizezi pentru fiecare URL anterior un redirect 301.

Urmând sfaturile de mai sus, vei reuși să creezi o pagină 404 profesională și să păstrezi mai mulți vizitatori activi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.