Cum integrezi Google Analytics într-un site WordPress?

Statisticile despre audiență reprezintă o parte esențială pentru gestionarea oricărei afaceri online. Cea mai bună metodă de a descoperi câți vizitatori ai avut, de unde au venit și ce comportament au prezentat este instrumentul Google Analytics. Odată ce-l adaugi pe site vei primi acces la o serie de date ce te vor ajuta să afli cum decurg lucrurile și dacă este sau nu nevoie de schimbări. Iată ce trebuie să știi!

Cât de important este Google Analytics?

Indiferent ce produse și servicii comercializezi, fără statistici nu poți să-ți dai seama de modul în care decurg lucrurile. Funcțiile din Analytics te ajută însă să ai o privire clară legată de stadiul actual și de impactul pe care l-au avut acțiunile tale.

Mai exact, vei putea observa indici precum următorii:

  • Numărul de persoane care au intrat pe site-ul tău: Acest număr este împărțit în 2 părți în secțiunea overview, fiind vorba de utilizatorii noi și cei anteriori.
  • Numărul sesiunilor unice: Unele persoane intră de mai multe ori pe un site în aceeași zi, dar au o singură sesiune unică. În felul acesta, nu va exista confuzie la nivelul de trafic.
  • Durata fiecărei sesiuni: Acest metric indică timpul pe care cineva îl petrece pe website înainte să apese X.
  • Sursa: Dacă ai surse diferite de trafic(Ex:Google+Facebook), aici vei vedea cât de performante sunt.
  • Numărul de pagini/sesiune: După cum sugerează și denumirea, acesta este numărul mediu de pagini pe care o persoană le accesează înainte să renunțe la sesiune.
  • Rata de abandon: În situația în care există mulți oameni ce intră pe website și ies imediat, asta va crește rata de abandon.

Având toate detaliile într-un singur loc, o să știi exact unde există minusuri și vei putea stabili o strategie solidă de dezvoltare. Spre exemplu, poate traficul tău din motoarele de căutare este deja la un volum stabil și întâmpini dificultăți cu cel din Facebook. Fiecare metric contează, astfel încât va fi necesară o interpretare pentru ceea ce afli.

Cum instalezi Analytics prin Google Site Kit?

Google Site Kit este conceput special pentru platforma WordPress și te ajută cu mai multe produse. Pe lângă Analytics, vei înțelege ce se întâmplă în Search Console și care este viteza de încărcare pe care o experimentează ceilalți. Instalarea aceluiași plugin se face în modul standard, din secțiunea Plugins → Add New. Odată ce-l activezi, nu mai ai de făcut decât să selectezi Start Setup și să te ocupi de configurări.

Contul tău de Google trebuie să fie legat, deoarece SiteKit îți va cere permisiunea de citire a informațiilor. Dacă execuți toți pașii de instalare corect, se va confirma faptul că ești proprietarul domeniului și apoi nu va mai trebui decât să te întorci în dashboard. Aici ți s-ar mai putea cere alte permisiuni de conectare, însă setarea finală va avea loc în doar câteva clickuri.

Poți instala Google Analytics direct în temă?

Deși acest lucru este posibil, o astfel de alternativă ar fi potrivită doar pentru utilizatorii WordPress avansați. Din cauza faptului că pot avea loc erori, trebuie să pregătești un backup din timp. Codul din Google Analytics se adaugă în secțiunea header.php, imediat după tagul <body>. Salvează setările și apoi integrarea va fi completă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.