De ce este important să acorzi atenție felului în care prezinți textul/informațiile despre companie?

Informațiile despre companie pot fi interesante, însă dacă nu sunt prezentate într-un mod atractiv, nu au șanse să fie eficiente. Dacă nu sunt așezate în pagină în mod inspirat, ele nu vor conduce spre conversii.

Așadar, este important să acorzi atenție felului în care elementele de text (dar și imagini, video) sunt dispuse în paginile site-ului, luând în calcul următoarele aspecte:

Navigare intuitivă în site

Ca navigarea să fie intuitivă, poți face o cercetare prealabilă, pentru a vedea care sunt pașii pe care utilizatorii se așteaptă să îi parcurgă în momentul consultării paginilor. O soluție ar fi teste A/B sau multivariate, în care testezi mai multe variante de așezare în pagină, pentru a deduce care dintre ele este mai eficientă și generează mai multe vizite.

O altă opțiune ar fi să prezinți informațiile după o structură logică, în care blocurile de text și imaginile care le susțin să aibă un traseu coerent, ușor de urmărit.



Exemplu de așezare în pagină

Așezare în pagină care se potrivește comportamenului de citire aleatoriu, și nu liniar

Știm deja că citirea unei pagini web este diferită de citirea clasică a unui text în format fizic.

Consultarea unei pagini de site se face studiind aleatoriu elementele din acea pagină, ca de ex. Din meniu utilizatorul ajunge la secțiunea Despre noi, derulează pagina până la informațiile de contact, dar se întoarce mai sus în pagină pentru a verifica dacă există un discount pentru produsul pe care vrea să îl cumpere.

Putem numi acest comportament de citire aleatoriu, fiecare utilizator creându-și propriul traseu de navigare în paginile site-ului.

Așezarea în pagină trebuie să răspundă acestui tip de comportament. Pentru a face posibil acest lucru, este nevoie ca prezentarea să fie clară, structurată, ușor de urmărit, fără conținut irelevant.


Un alt exemplu de așezare în pagină

Informațiile sunt ușor de găsit

Dacă ai acordat atenție organizării conținutului din pagini și ai creat o structură clară, curată, informațiile vor fi ușor de găsit.

Este foarte important pentru utilizatori, având în vedere că aceștia sunt obișnuiți să consulte rapid pagini web, sunt grăbiți și vor un răspuns imediat la întrebările pentru care au lansat căutarea în site.

Așezarea în pagină trebuie să conducă spre accesarea butonului de apel la acțiune

Ca paginile site-ului să fie eficiente și să determine conversii, ele au nevoie de buton CTA (apel la acțiune).

Iar informațiile din pagină trebuie să pivoteze în jurul acestui apel la acțiune. Indiferent de traseul de navigare în pagini pe care îl alege un utilizator, pașii pe care îi urmează în timpul consultării informațiilor trebuie să conducă la vizualizarea și accesarea butonului de CTA.

Așezarea în pagină trebuie să respecte o structură de text

Pentru o bună organizare a textului/informațiilor din paginile site-ului, este bine să ai în vedere folosirea tag-urilor H1, H2, H3… H6.

Acestea sunt etichete HTML care marchează un text ca fiind titlul principal (H1), subtitluri (H2), etc. Tag-urile ajută la organizarea textului potrivit unei structuri clare, logice, concise, așa cum se așteaptă utilizatorii să găsească în prezentarea companiei tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.