Cum sa compui continutul site-ului tau de prezentare

Una dintre problemele majore intalnite in randul clientilor pe care i-am ajutat sa aiba o prezenta online este cea a continutului.

Multi clienti sunt firme mici, care presteaza servicii sau vand produse la nivel local, sau chiar liber profesionisti, PFA-uri sau intreprinderi individuale.

Evident, acestia nu au un departament de marketing care sa se ocupe in mod profesionist de comunicare astfel ca apare in mod frecvent intrebarea: ce scriem pe site?

Greseala cea mai frecventa este ca se ignora continutul si atentia proprietarului de site este orientata predominant catre design. Sa fie frumos, sa fie atractiv, colorat, dinamic, interactiv, etc…

Aceasta orientare excesiva catre decorarea site-ului cu elemente inutile este nociva. Un site care exista pentru pura placere a proprietarului este un site irosit.

Site-ul de prezentare al unei firme ar trebui sa fie ca un reprezentant de vanzari, nu ca o carte de vizita colorata.

Sa facem un mic exercitiu de imaginatie.

Esti pe drum, plecat de la Bucuresti spre Iasi si ti se face foame. Tocmai ai intrat in Focsani, opresti pe dreapta si cauti pe Google „restaurante Focsani” folosind smartphone-ul.

Faci click pe site-ul unui restaurant si… ce ai vrea sa gasesti acolo?

Ceva atractiv, colorat, dinamic, interactiv, revolutionar… sau ai dori sa vezi indicatii catre locatia respectiva, meniul si preturile, eventual pareri si review-uri ale altor clienti?

Atentie, asta nu inseamna ca ar trebui sa ai un site urat ci doar ca importanta informatiei prezentate pe site depaseste importanta decorarii.

Designul = arhitectura informatiei, nu decorare inutila.

Plecand de la aceasta premiza – ca potentialii nostri clienti cauta informatie – putem incepe ca compunem continutul site-ului nostru.

Pune-te in pielea clientului!

Revenim la exercitiul de imaginatie. Tu esti clientul iar site-ul este un vanzator. Pune-i o intrebare! Poate site-ul sa-ti raspunda la aceasta intrebare?

Cat de usor gasesti raspunsul pe site? Cat de usor de inteles este acest raspuns? Cat de detaliat este?

NOTA: Exista perceptia ca oamenii nu citesc, deci n-are sens sa incarcam site-ul cu prea multa informatie. Gresit!

E adevarat ca in jur de 85% dintre vizitatori o sa vada doar ideile principale, fara sa stea sa citeasca prea multe detalii, insa acestia nu citesc pentru ca nu sunt destul de interesati de produsul sau serviciul tau.

Restul de 15% sunt oamenii cu adevarat interesati iar acestia vor citi absolut toate informatiile disponibile pe site. Acesti 15% sunt targetul nostru principal, cu cea mai mare sansa de conversie. Pentru ei scriem continutul site-ului.

Cerceteaza!

Daca ai afacerea de ceva timp, probabil ca deja ai interactionat cu zeci sau sute de clienti.

Studiaza mailurile vechi, adu-ti aminte de convorbirile telefonice sau de discutiile fata in fata.

Ce intrebari ti-au pus clientii? Ce nelamuriri au avut? Ce informatii vroiau sa afle inainte sa se decida sa cumpere? Si cel mai important, ce informatii i-au convins sa cumpere de la tine?

Raspunsurile la aceste intrebari ar trebui sa compuna continutul site-ului tau.

Studiaza concurenta!

Intra pe site-urile firmelor concurente si vezi ce informatii prezinta potentialilor clienti. Porneste de la aceste informatii si imbunatateste-le, adauga si mai multa informatie relevanta pentru client.

Genereaza incredere!

Principalul motiv pentru care oamenii nu cumpara este lipsa de incredere. In special pe internet, unde oricine isi poate face un site frumos.

Pentru a castiga increderea potentialilor clienti, site-ul tau ar trebui sa contina toate datele de identificare ale firmei, un portofoliu de clienti, o lista cu testimoniale, pareri sau review-uri ale altor clienti care folosesc serviciile sau au cumparat produsele tale.

Diferentierea

Am lasat la final cel mai important lucru pe care ar trebui sa-l contina site-ul de prezentare al afacerii tale – diferentierea fata  de concurenta.

Acesta ar trebui sa fie primul lucru pe care il vad potentialii clienti care intra pe site – ce le oferi si cum e asta diferit de ceea ce ofera altii.

Atentie: calitatea nu e o diferentiere, nimeni n-o sa spuna ca vinde produse proaste. Nici pretul mic nu e o diferentiere, oricine poate spune ca are cele mai mici preturi din Romania.

  • sa fii primul/originalul e o diferentiere
  • sa fii lider in domeniu e o diferentiere
  • sa fii specializat e o diferentiere
  • traditia e o diferentiere
  • o tehnologie noua e o diferentiere
  • un mod diferit de productie e o diferentiere

Sper ca te-am ajutat in scrierea continutului pentru site-ul tau, acest articol atinge doar superficial problema continutului – pentru rezultate optime apeleaza la specialisti.

Noi am lucrat cu succes cu Mediawrite, pe care îi și recomandăm.

3 responses

  1. Avatar Samuel
    Samuel

    Salutare,
    Multumiri, in primul rand, pentru textele pe care le publici. Chiar dai bine cu pixul, azi am citit un text fantastic.
    In al doilea rand, pentru recomandarea din textul asta.
    In al treilea, stiind de serviciul vostru pe wordpress, as fi fost interesat, in special, de zona de teme premium la care are acces un client al unui pachet de hosting premium. Pe de-o parte as vrea sa vad temele si sa adopt una pentru instanta wp MU webwriters.eu/contentpedia, iar pe de alta sa recomand la tot felul de clienti atat use al serviciului vostru, cat si template use-ul. Ca sa fac asta m-ar ajuta sa inteleg mai bine serviciul vostru.

    Din pacate nu-s interesat de hosting full ca, si-asa, am un pachet cu atat de multe resurse incat nici 5% din ele nu le folosesc.

    Ma poti ajuta cu ceva demo, for review purposes.
    mersi.

  2. Avatar Catalin
    Catalin

    Excelent articolul!

  3. Avatar Alex
    Alex

    Conteaza foarte mult Web Hostingul. Crearea unui site de prezentare nu este neaparat usoara. Ma refer la un site bine structurat, cu foarte multe optiuni si in care google indexeaza foarte usor , etc.

    Web Hostingul „prost” va bloca de foarte multe ori „paianjenii” google-ului. La fel se poate intampla si in cazul robots.txt. Sunt o gramada de chestii de care sa tii cont. Pentru un site de prezentare sau magazin online, pretul reflecta complexitatea si buna functionare(chiar si buna indexare de catre google, yahoo, bing etc).

    Dar sa revenim la acest articol: Intr-adevar, iti poti face un site de prezentare rapid(de la 3 la 24 ore – depinde de cat de mult cunosti pasii). De ce am zis pana la 24 ore? Pentru ca nimeni intreg la minte(de exemplu) nu ar lasa in footer designed by „x” sau „y”. Sigur ar vrea sa fie scris acolo „Designed by..(tine)”.. Nu mai zic de „Copiright” si altele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.