Găzduirea web shared se bazează pe standardizare

standardizare-hosting-shared-simplenet

Există foarte multă informație greșită online despre găzduirea web de tip shared.

Clienții firmelor de hosting ajung să aibă de cele mai multe ori o percepție greșită despre ce este găzduirea shared, ce se poate face, ce nu se poate face, ce obligații au ca proprietari de site, ce obligații și responsabilități are furnizorul de găzduire și unde se termină aceste responsabilități.

Firmele de găzduire au de cele mai multe ori o comunicare deficitară, nu explică suficient de clar clienților ce se poate face, ce nu se poate, de ce nu se poate, ce responsabilități își asumă, unde se termină acestea și de unde încep responsabilitățile proprietarului de site.

Și astfel se creează percepții eronate și așteptări nerealiste care se transformă în experiențe negative care, la rândul lor, se transformă în review-uri subiective pe forumuri sau bloguri, care propagă și mai departe nivelul de informație greșită despre găzduirea shared.

În acest articol și în cele ce vor urma vom clarifica pe cât posibil niște lucruri de bază despre ce înseamnă găzduire shared.

Standardizarea

Standardizarea e importantă pentru orice afacere, nu doar hosting.

Un exemplu de standardizarea este faptul că la McDonalds nu face fiecare angajat hamburgerii după cum vrea ci există o ordine și o procedură clară.

Standardizarea face ca procesul să fie mai eficient, crearea sandvișului durează mai puțin, clientul își primește mâncarea mai repede, angajatul face o cantitate mai mare într-un timp mai scurt.

Eficiența asta se traduce în prețuri mai mici, o consecvență în aspect (probabil și în gust) și o experiență unitară oferită clientului.

Un alt exemplu de standardizare, un dentist își primește pacienții doar la cabinet, nu bate drumurile cu sculele în sacoșă către fiecare pacient.

Pentru că asta ar fi extrem de ineficient, ar exista mulți timpi morți (blocat în trafic) iar ineficiența asta s-ar traduce în ultimă instanță în prețuri mari.

Și nu doar prețuri mari ci și servicii mai proaste, dentistul fiind mai obosit și mai stresat după o zi de fugăreală prin oraș.

Dar standardizarea nu este ceva specific afacerilor.

Orice lucru din viața de zi cu zi care trebuie să fie gândit la scară largă este standardizat. Traficul ar fi haotic dacă strada nu ar fi împărțită în benzi, nu ar fi semafoare, nu ar fi reguli clare de oferire a priorității etc.

Traficul este haotic câteodată pentru că, deși există standardizări, ele nu sunt respectate. Nu am vrea ca și serviciile de hosting să fie la fel de haotice, nu-i așa?

Și tu, ca proprietar de site, folosești standardizarea, poate chiar fără să o conștientizezi.

Structura fiecărei pagini a site-ului tău este la fel, nu-i așa?

În sensul că logo-ul, culorile, meniurile și locația lor, sidebar-ul, lățimea content-ului, etc… nu se schimbă, nu diferă de la o pagină la alta.

Dacă s-ar schimba, vizitatorii ar deveni confuzi, nu ar ști dacă mai sunt pe același site, ar avea o experiență negativă legată de site, de firma ta, de brandul tău.

Un alt exemplu de standardizare, ultimul și probabil cel mai bun, este controlul de securitate din aeroport.

Securitatea este un aspect special, nu există securitate 37%, 68% sau 99%. Securitatea ori este 100% ori este 0%. Securitatea funcționează dacă absolut fiecare om trece prin controlul respectiv.

Dacă se face chiar și o singură excepție (haide, frățică, lasă-mă să trec că doar nu sunt terorist, nu mă știi tu pe mine) atunci securitatea este fix 0.

Din cauza asta nu se pot face excepții ci trebuie respectată o regulă standard – toată lumea trece prin control.

La fel este și în cazul unei găzduiri shared, toată lumea trebuie să respecte aceleași reguli, fără excepție.

De ce insist atât de mult, cu atât de multe exemple?

Pentru că este primordială importanța înțelegerii faptului că fără standardizare un hosting shared nu poate exista la prețurile mici la care există.

Fiecare client care decide să achiziționeze un pachet de găzduire shared, indiferent de furnizorul de hosting, trebuie să conștientizeze și să accepte că acesta este dezavantajul găzduirii de tip shared, nu se pot face personalizări.

Personalizările costă; nu prin prisma efortului direct, acela de a da 2-3 clickuri la o setare pe server, ci prin prisma implicațiilor la scară largă pe care le au din punct de vedere al eficienței operaționale, al performanței, al securității și în ultimă instanță asupra experienței de găzduire oferite tuturor clienților.

Tuturor.

Nu 1, nu 2, ci 100% dintre clienți trebuie să aibă o experiență unitară de găzduire în ceea ce privește calitatea, performanța, securitatea etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.