Cum să îmbunătățești viteza funcției de căutare a site-ului tău WordPress?

Dacă ai un site WordPress și vrei să-l transformi într-unul cât mai prietenos cu cititorii tăi, obligatoriu trebuie să le oferi posibilitatea de a căuta cuvintele cheie și topicurile de interes cu ajutorul unei căsuțe de căutare, funcție pe care sigur ai mai văzut-o de nenumărate ori pe alte site-uri pe care le-ai accesat. 

De ce folosesc utilizatorii unui site funcție de căutare? Răspunsul este simplu! Pentru că au nevoie de informații și le vor imediat. 

Cu toții ne-am obișnuit cu avantajele oferite de motoarele de căutare și nimeni nu mai are răbdare mai mult de câteva secunde pentru a găsi informațiile de interes. De aceea, funcția de căutare este absolut esențială pentru orice site, indiferent de nișa din care acesta face parte, datorită standardelor înalte stabilite de Google.

Conform studiilor, mai mult de jumătate din căutările pe Google nu sunt urmate de niciun click pe site-urile afișate în SERP. Cu alte cuvinte, Google oferă răspunsuri atât de clare și complete direct în descrierea site-urilor afișate în SERP încât majoritatea utilizatorilor nu consideră necesar să citească și mai departe.

Bineînțeles, asta nu înseamnă că și cititorii tăi se așteaptă ca site-ul tău să funcționeze identic. Ei sunt acolo pentru că îi interesează în mod direct ceea ce scrii și vor să citească mai multe despre un anumit subiect, sau vor investească în produsele și serviciile pe care le oferi. Dar dacă este vorba de un site cu sute sau chiar mii de articole, le-ar fi imposibil să găsească exact ceea ce caută fără o astfel de funcție de căutare. Această nevoie ridică însă și o problemă!

Funcția de căutare standard oferită de WordPress nu este chiar cea mai evoluată și de aceea ar fi recomandat să folosești în locul ei una care se potrivește mai bine nevoilor cititorilor site-ului tău.

Cât de importante sunt căutările interne pentru un site?

Dacă ai de gând să adopți o practică ortodoxă în construirea unui site, atunci, condițiile minime pe care el trebuie să le îndeplinească sunt existența unui meniu de navigare bine organizat și a unei căsuțe de căutare.

Gândește-te la funcția de căutare ca la o modalitate de teleportare în orice punct de pe site-ul tău. Când lucrurile se mișcă cu viteza luminii, utilizatorii pot avea următoarele reacții pozitive, din care, ca antreprenor, ai doar de câștigat:

  • manifestarea unui interes ridicat pentru produsele de pe site și cumpărarea acestora;
  • lecturarea mai multor articole cu subiecte similare după descoperirea unui topic de interes;
  • dedicarea unei perioade îndelungate de timp pentru explorarea paginilor, lucru care duce la scăderea ratei de bouncing – viteza medie cu care un utilizator părăsește un site imediat după accesarea acestuia.

Cum să instalezi o căsuță de căutare pe site-ul tău?

Când vine vorba de căsuțe de căutare pe WordPress, ai o gamă variată de modele din care poți alege și moduri de instalare. Iată care sunt cele mai populare din acestea și cum poți să instalezi o căsuță de căutare funcțională:

  • direct din setările temei pe care o folosești;
  • printr-o piesă specială (widget) pentru WordPress;
  • cu ajutorul unui modul dedicat construirii paginilor;
  • printr-un template gata făcut al temei pe care o folosești;
  • prin linii de cod.

Cum să îmbunătățești experiența cititorilor care folosesc funcția de căutare?

Există un milion de motive pentru care să perfecționezi utilitatea funcției de căutare a site-ului tău și din fericire, o mulțime de moduri prin care o poți face. Iată câteva din acestea:

  1. Creează o pagină specială pentru căutare;
  2. Permite utilizatorilor să caute mai adânc, și nu doar în pagini și articole;
  3. Optimizează modul de afișare a rezultatelor în site-ul tău WordPress;
  4. Îmbunătățește viteza de căutare;
  5. Salvează în memoria cache rezultatele căutării

Rezumatul articolului

S-ar putea să nu fi dat până acum foarte multă importanță funcției de căutare pe care site-ul tău o pune la dispoziția utilizatorilor. Dar să știi că cititorii dedicați o folosesc cu interes atunci când vor să afle rapid ceva ce îi interesează. De aceea, îmbunătățește-le pe cât posibil experiența de utilizare și cu siguranță aprecierea lor se va traduce prin creșterea traficului organic de pe site și a timpului petrecut acolo. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.