Cum să faci un Landing Page eficient în 2021

Fie că sunteți proprietari ai unui business sau doar vă ocupați de unul, merită să depuneți tot efortul și toată energia să realizați o pagină de destinație care are o rată de conversie cât mai eficientă.


În rândurile de mai jos veți învăța tot ceea ce trebui să știți despre un landing page alături de câteva modalități de optimizare.

Ce este un Landing Page

Landing Page-ul sau pagina de destinație reprezintă o pagină web statică care are drept scop obținerea unor clienți potențiali printr-o acțiune specifică. Aceasta poate fi o singură pagină autonomă care se conectează la site-ul principal, sau poate fi integrată ca parte a site-ului companiei. 

Felul în care gândiți pagina de destinație este direct influențat de business-ul pe care îl dețineți.

Pentru o rată de conversie cât mai mare este recomandat să oferiți ceva în schimb vizitatorilor atunci când aceștia efectuează acțiunea dorită, fie o încercare gratuită a serviciului sau un newsletter cu oferte săptămânale.

De ce ai nevoie de o pagină de destinație

O pagină web obișnuită este de cele mai multe ori aglomerată cu meniuri, postări, link-uri, bare laterale și multe altele. În aceste condiții, utilizatorul se poate simți debusolat și nu este impulsionat să ia o acțiune. În schimb, o pagină de destinație cât mai simplă din punct de vedere vizual centrează atenția utilizatorului pe butonul care îndeamnă la luarea unei acțiuni (call-to-action). 

Spre exemplu, dacă accesăm pagina de destinație Gooogle Docs observăm că utilizatorul este informat din prima clipă despre avantajele pe care le are dacă alege să folosească Google Docs pentru crearea și gestionarea documentelor online.

Sursa: www.google.com/docs/about/

Cum să realizezi o pagină de destinație care are o rată de conversie ridicată

Înainte de începe să construiți pagina de destinație, ar fi indicat să țineți cont de următoarele aspecte:

1. Stabiliți obiectivul de conversie al paginii


În funcție de business-ul pe care îl dețineți, stabiliți care ar fi cea mai eficientă acțiune pentru pagina voastră de destinație. Cu alte cuvinte, care este scopul final al paginii? Doriți ca vizitatorii să facă o achiziție, să se înscrie pentru un abonament lunar sau să descarce o aplicație? În funcție de scop final al paginii se stabilesc pașii următori.

Spre exemplu, pentru a încuraja oamenii să se înregistreze pe site, puteți oferi o perioadă de încercare gratuită de 30 de zile, un ebook, un newsletter sau vouchere de reducere.

Este foarte important să vă cunoașteți bine publicul țintă precum și comportamentul acestuia de consum. Ca să înțelegeți cât mai bine utilizatorul comun cel mai bine este să încercați să vă puneți în pielea lui. De ce ar ar avea nevoie? Care ar fi mesajul care i-ar atrage atenția? La ce este sensibil?

2. Arătați-le utilizatorilor ce beneficii au dacă efectuează acțiunea dorită 

Transmite-le utilizatorilor, într-un limbaj simplu și direct, ce câștigă dacă apasă pe butonul call-to-action sau completează formularul prezent pe site. Încercați să fiți cât mai explicit atunci când expuneți avantajele și beneficiile. În prezentarea avantajelor, feriți-vă de beneficii vagi cum ar fi „O soluție mai bună pentru afacerea ta” sau „Vei găsi fericirea”.

În prezentarea beneficiilor încercați să fiți concis, puternic și specific. Dacă este cazul, puteți adăuga un slogan care scoate în evidență avantajul competitiv și beneficiile oferite utilizatorilor.

Dacă luăm ca exemplu site-ul „Spotify” și sloganul folosit de acesta  „Muzică pentru toată lumea” vom vedea că site-ul adaugă plus valoare prin remarca „Milioane de cântece. Nu ai nevoie de card de credit”.

Sursa: www.spotify.com/ro/

În acest caz, propunerea unică de vânzare Spotify este aceea că oferă muzică pentru un public divers, la care se adaugă celelalte două avantaje: are o colecție vastă de cântece și că acestea pot fi ascultate gratuit. 

3. Găsește un Call-To-Action (CTA) irezistibil

Fiecare pagină de destinație trebuie să aibă un îndemn clar, simplu și convingător de a efectua o anumită acțiune.

Cu cât propunerea de vânzare este mai simplă și intuitivă, cu atât utilizatorul va fi tentat să efectueze acțiunea dorită. Spre exemplu, dacă aveți un buton cu „Abonează-te” atunci faceți-l să iasă în evidență, drept urmare utilizatorii vor fi tentați să dea click pe acesta. 

La nivel vizual, încercați să folosiți pentru butonul CTA culori cât mai strălucitoare, care sunt în contrast cu fundalul site-ului. Spre exemplu, Spotify folosește un buton CTA negru, textul alb și fundalul portocaliu.

De asemenea, butonul CTA ar trebui să includă un text, concis și la obiect, care îndeamnă la efectuarea unei acțiuni. Mai este indicat ca fontul folosit să fie clar și lizibil. 

De asemenea, este nevoie să vă asigurați că elementele de design alte paginii de destinație susțin acțiunea dorită și nu distrag atenția utilizatorilor.

Câteva exemple de mesaje call-to-action utilizate frecvent:

  • Înscrie-te pentru newsletter-ul nostru;
  • Află ultimele articole publicate;
  • Fii informat de ofertele noastre;
  • Cumpără acum;
  • Încearcă gratuit.

4. Urmărește performanța paginii

Următorul pas după ce ați lansat pagina de destinație este să urmăriți și să monitorizați rata de conversie a paginii. 

Câteva acțiuni care vă vor ajuta în această direcție:

a. Configurați Google Analytics pentru a urmării conversiile

Google Analytics este o unealtă utilă atunci când doriți să stabiliți obiective concrete pentru pagina dvs. de destinație. Spre exemplu, puteți urmări eficacitatea paginii prin observarea ratei de conversie.

Google Analytics are un sistem de raportate care vă poate arăta dacă pagina de destinație este eficientă:

Google Analytics permite:

  • Urmărirea în timp real a numărului de utilizatori de pe site.
  • Prezentarea generală a conversiilor raportate la realizarea obiectivelor;
  • Descoperirea canalului de unde au venit utilizatorii pe pagina de destinație.
Sursa: www.hostinger.com

b. Testați-vă pagina de destinație folosind teste A/B

Dacă aveți mai multe versiuni de pagini de destinație le puteți compara eficiență prin folosirea testării A/B.

Google Optimize are un instrument de testare A/B care este integrat în Analytics și care permite să rulați mai multe versiuni ale aceleiași pagini web. Este ușor de folosit și testarea poate fi făcută după doar câteva click-uri.

Prin testarea A/B se pot schimba culorile, pozițiile butoanelor precum și propunerea unică de vânzare. Astfel încât să puteți observa în final care este cea mai eficientă, din punct de vedere a ratei de conversie, versiune de landing page.  Totodată, în cazul în care utilizați un site WordPRess puteți utiliza un plugin gratuit pentru acest scop cum ar fi Testarea A/B. 

Scurte concluzii

O pagină de destinație are scopul de a determina utilizatorii să efectueze o anumită acțiune dorită, cum ar fi cumpărarea unui produs sau transmiterea informațiilor de contact pentru abonarea la newsletter.

Înainte de a realiza o pagină de destinație, asigurați-vă că aveți o propunere unică de vânzare și o prezentați într-un mod cât mai avantajos pentru utilizatorul final. Pentru ca succesul să fie garantat mai aveți nevoie de un îndemn clar la acțiune alături de un buton call-to-action bine evidențiat și intuitiv.

Următorul pas după ce ați lansat pagina este să urmăriți performanța acesteia cu ajutorul Google Analytics, folosind în același timp și testarea A/B.

Mult succes!

FOTO: Unsplash/Igor Miske

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.