Cum să folosești Mailchimp pentru email marketing

Se spune că cel mai bun moment să plantezi un copac a fost acum 20 de ani. Zicerea este valabilă și pentru email marketing, de care ar fi trebuit să te apuci atunci când ți-a venit ideea pentru afacerea pe care o conduci în prezent. Dar în ambele cazuri, dacă ai ratat primul tren, al doilea cel mai bun moment este acum. De aceea, dacă ai deja un site cu găzduire WordPress și ai început să aduni contacte de la abonații tăi, fă-ți un cont de Mailchimp și profită la maxim de email marketing!

De ce să folosești Mailchimp pentru email marketing?

Mailchimp a fost și este unul din cele mai populare programe de email marketing din lume. Lansat de Ben Chestnut și Dan Kurzius în anul 2001, Mailchimp are în prezent peste 20 de milioane de utilizatori, iar valoarea lui este estimată la 4,2 miliarde de dolari. Iar câteva din motivele pentru care a ajuns celebru și apreciat sunt următoarele:

  • este ușor de folosit;
  • prezintă toate funcțiile necesare unui program de compus email-uri profesionale;
  • este o unealtă pe care te poți baza indiferent de viziunea pe care o ai;
  • cel puțin inițial, utilizarea lui nu te costă nimic;
  • a fost dezvoltat de antreprenori dedicați cauzei lor.

Cum să-ți dezvolți strategia de email marketing cu Mailchimp?

Pune chiar acum bazele unei strategii de email marketing eficiente, deschizând o fereastră nouă, accesând site-ul Mailchimp și începând să-l folosește pe măsură ce citești mai departe!

Pasul 1: Apasă butonul Sign Up For Free din colțul din dreapta sus și vei fi redirecționat către o pagină în care trebuie să-ți introduci email-ul, numele de utilizator și o parolă la alegere.

Pasul 2: Odată ce ai trimis toate datele necesare, vei primi un email de la Mailchimp prin care ți se va cere să-ți activezi contul de Mailchimp. Vei putea face acest lucru apăsând butonul Activate Account.

Pasul 3: Nu uita să demonstrezi că nu ești un robot bifând căsuța din dreptul afirmației: I’m Not a Robot.

Pasul 4: Va trebui mai departe să treci de o serie de formulare care îți vor pune întrebări despre numele real, specificul afacerii, adresa ei fizică și așa mai departe. Mai mult, ți se oferă chiar și un quiz care te ajută să-ți dezvolți mai repede și mai simplu o strategie eficientă de marketing și după ce ai terminat și cu acela, ești gata să compui primul tău email profesional.

Ai posibilitatea de a adăuga contacte importându-le dintr-un fișier sau folosind un formular pop-up prin care să colectezi abonați. Iar în final, poți să trimiți primul tău email celor pe care i-ai adăugat deja.

După aceasta, ți se vor prezenta tot felul de sugestii despre ce poți face în continuare, idei care includ crearea unui landing page, extinderea audienței cu ajutorul Facebook-ului sau setări pentru email-urile de întâmpinare automate.

Așa cum probabil ți-ai dat seama, Mailchimp îți dă totul mură în gură, dar nu te lasă să amâni pentru mai târziu procesul de înregistrare sau trimiterea primului email.

Creează o serie de email-uri automate!

Personalizarea este extraordinară! Dar dacă vei sta să scrii cuvânt cu cuvânt fiecare email pe care îl trimiți, îți va lua o veșnicie. De aceea, odată ce ai trimis primul email și ai prins gustul programului Mailchimp, profită de ocazie cât timp ești încă motivat și creează o serie de email-uri automate care să te ajute în strategia ta de email marketing. Acestea pot fi:

  • email-uri de bun venit pentru proaspeții abonați la newsletter;
  • email-uri educaționale care să-i învețe pe vizitatorii site-ului tău despre produsele sau serviciile pe care le comercializezi;
  • email-uri prin care să trimiți cărți electronice sau orice alte bunătăți gratuite pe care le-ai pregătit pentru abonații tăi;
  • email-uri cu răspunsuri automate pentru cele mai frecvente întrebări pe care le primești;
  • etc.

Lista poate continua la nesfârșit, dar pentru acest articol, mai important decât exemplele, este procesul în sine de setare al email-urilor automate. Pentru crearea unor astfel de email-uri, primul pas este să deschizi tab-ul Set up an automated welcome email și apoi să selectezi una din următoarele trei opțiuni:

  • Welcome message
  • Onboarding series
  • Education series

În funcție de ceea ce alegi, ți se vor prezenta modele customizabile pe care după ce le adaptezi nevoilor tale, le poți seta să se trimită în mod automat în funcție de:

  • tag-uri;
  • activitatea abonaților;
  • comenzile efectuate;
  • dată;
  • setări customizate.

Ai mare grijă însă ce scrii și cum scrii deoarece abonații site-ului tău te vor judeca aspru în funcție de aceste email-uri sau dimpotrivă, vor îndrăgi și mai mult afacerea pe care o conduci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.