6 soluții de marketing pentru un site WordPress

Un site nou construit, fără marketing, nu are mari șanse să fie descoperit. E nevoie de un minimum de promovare care să îl facă să străbată „zgomotul” multelor site-uri publicate pe internet și să îl aducă în atenția publicului-țintă.

Soluțiile și modalitățile de promovare și marketing online sunt extrem de multe. Tehnicile și tacticile sunt zeci. Îți prezentăm mai jos 6 soluții esențiale de marketing pentru un site WordPress:

Branding

Pentru branding și crearea identității unui site, temele oferă funcționalități built-in – adică deja existente și încorporate în cadrul ”site-ului”. Majoritatea temelor oferă posibilitatea de a:

  • da sau schimba numele site-ului tău – este important să acorzi atenție acestui lucru, chiar dacă pare ceva banal;
  • crea un titlu al site-ului, reprezentativ pentru acesta, și care rezumă în câteva cuvinte conținutul paginilor de prezentare;
  • formula un tagline, care nu este altceva decât o descriere mai detaliată decât cea a titlului, pentru tipul de site și informație al acestuia;
  • încărca un logo (logo-ul este unul dintre cele mai importante elemente de branding, definitoriu pentru identitatea online, și în funcție de care utilizatorii îți vor recunoaște marca);
  • încărca un favicon, care este o imagine caracteristică site-ului. Faviconul va apărea în browser, însoțind titlul și tagline-ul, atunci când userii deschid o pagină din site-ul tău.

La baza brandingului stă design-ul. Pe lângă aspectele de mai sus, este esențial să conturezi foarte bine în culori brandul tău, iar temele de WordPress să le gândești ca instrumente în care tu definești identitatea brandului tău.

Soluții de promovare organică

Sunt soluțiile care nu necesită investiții mari pe termen scurt. Sunt cele mai ieftine, și totodată mai eficiente. Cu ajutorul lor, creșterea notorietății brandului se realizează în timp, și urmează cu consecvență un traseu ascendent. Soluțiile de promovare organică sunt baza marketingului online. Pun, efectiv, afacerea ta pe internet.

Iată care sunt:

SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)

Deja se știe că este nevoie de optimizare pentru ca un site să fie indexat corect și adus în prima pagină a rezultatelor de căutare pe Google. De la optimizarea titlurilor și a descrierilor până la crearea de conținut de calitate, care să mențină utilizatorii pe site cât mai mult timp, sunt numeroase criterii care fac un site optim din punct de vedere SEO.

Marketing prin conținut

Este o soluție valabilă pentru aproape orice tip de site. Conținutul (text, imagini, video, podcasts) trebuie să fie interesant în așa măsură încât să rețină vizitatorii pe site mai mult și să îi facă să acționeze (să descarce broșuri, să deschidă video-uri conexe din site, să cumpere, etc).

Promovare pe rețele sociale a paginilor și articolelor din site

Este necesară pentru a da de știre că ești prezent online. Și nu doar că ești prezent, ci că și ai soluții eficiente pentru problemele și nevoile celor interesați de produsele/serviciile tale.

Soluții de promovare plătită

Sunt cele care cer o investiție financiară mai mare și care dau rezultate într-un termen scurt. De preferat pentru o promovare inițială agresivă.

Dacă te grăbești să obții vânzări sau lead-uri rapid, în termen de câteva zile, promovarea plătită este soluția. În general scumpă, însă nu întotdeauna: e important să testezi și să vezi cât de competitivă este industria sau nișa pe care activezi tu.

Sunt soluții ce pot fi implementate fie de către un specialist, fie chiar de către tine dacă aloci timp. Și se referă la:

PPC (pay-per-click)

Este vorba de link-uri sponsorizate, pe Google și în rețeaua de Display. Atenție: competiția poate fi mare, și costurile pe măsură. Este bine să promovezi site-ul în paralel, atât prin PPC, cât și prin SEO, ca să obții o vizibilitate mai mare în paginile de rezultate Google.

Promovare plătită pe rețele sociale

Costurile nu sunt mari, și poți să-ți crești comunitatea de fani repede, câștigând o mai mare expunere pentru conținutul pe care îl vei distribui organic pe Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.

Creare și distribuire native content

Este o formă de promovare cu eficiență garantată. Native advertising presupune ca mesajul publicitar să fie livrat într-o formă similară (nativă) contextului în care apare.

Obține astfel ușor atenția utilizatorilor, cu atât mai mult cu cât acel public este direct interesat de domeniul în care se remarcă publicația respectivă. Costurile asociate distribuirii de conținut nativ în publicații online nișate pot fi considerabile, însă rezultatele compensează din plin cheltuielile.

Din cele 6 soluții de marketing enumerate, poți alege una sau mai multe, combinându-le într-un mix eficient pentru propriul tău site.

Ce e important de reținut: nu neglija partea de promovare a site-ului.

Internetul este mare. Chiar foarte mare, iar simplul fapt al publicării unui site pe internet nu îți va aduce nimic.

Oricât de bun ar fi site-ul tău, oricât de mult îți place cum arată site-ul tău, gândește-te că el trebuie să fie accesat de mulți oameni pentru a genera vânzări sau lead-uri de vânzări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.