Schimbare site companie: da sau nu?

Există mai multe motive pentru care site-ul unei companii trebuie adus la zi, sau chiar schimbat la nivel de conținut, design și programare. Astăzi nu mai contează atât de mult să fii prezent online printr-un website, ci să ai un site care este responsive și intuitiv, alături de un conținut care să te pună în valoare.

Încă nu ești convins dacă să investești în schimbarea webite-ului tău? Iată mai jos câteva motive care să te facă să te răzgândești:

1. Interfață atractivă

Utilizatorii își pot da seama despre profesionalismul business-ului pe care îl practici și din felul în care arată site-ul tău.

Dacă site-ul arată profesional și informațiile sunt clare și utile, atunci utilizatorii vor ști că în spatele site-ului se află niște oameni capabili. În schimb, dacă site-ul are un aspect încărcat și conținutul este vag și prost structurat, atunci mulți dintre utilizatori vor presupune că așa este și compania.

Pentru ca site-ul să fie apreciat pozitiv de utilizatori, acesta trebuie să se remarce prin simplitate, claritate și eficiență.

2. Responsive și Mobile Friendly

Conform studiilor recente, numărul utilizatorilor care navighează pe mobil este în continuă creștere.

Tocmai de aceea, tot mai multe business-uri aleg să facă un site care este adaptat pentru dispozitivele mobile. Un site „mobile friendly” este adaptabil la telefoanele de diferite rezoluții și este o cerință importantă în optimizarea Google. În anul 2015, Google a introdus în algoritmii de listare a website-urilor calitatea de „mobile friendly”. Acest lucru presupune că un site care nu este responsive și „mobile friendly” nu va fi indexat eficient în motoarele de căutare.

Google oferă posibilitatea de a testa calitatea de mobile friendly a site-ului, introdu adresa site-ului aici.

Câteva elemente de care să ținem cont pentru a avea un site mobile friendly:

  • conținutul să fie clar și concis, astfel încât să poată fi ușor citit și de pe dispozitivele mobile;
  • să aibă un design atractiv și textul să fie bine aranjat;
  • navigarea pe site să se facă cât mai ușor;
  • link-urile să poată fi ușor accesate de pe dispozitivele mobile.

3. Un limbaj de programare în ton cu vremurile

Dacă site-ul companiei a fost realizat cu mult timp în urmă există mari șanse ca acesta să dea tot felul de erori la nivel de programare și să aibă o viteză redusă de încărcare.

Este browser-ul site-ului compatibil? Este sursa codului validă (HTML sau CSS)? Corespunde site-ul standardelor de bază în ceea ce privește design-ul și utilitatea?

Cu fiecare zi care trece, apar noi tehnici în ceea ce privește felul în care sunt realizate website-urile. În cazul în care un website este făcut cu mult timp în urmă, există toate șansele ca acesta să conțină mult cod HTML care nu mai este necesar și care scade viteza site-ului.

În consecință, site-ul se încarcă mai greu și acest lucru influențează indexarea în Google.

4. Lipsa butoanelor „call to actions”

Multe dintre site-urile care au fost realizate acum mai mulți ani duc lipsă de butoane „call to action„.

La nivel de business, aceste butoane sunt eficiente deoarece au rolul de a converti vizitatorii în lead-uri, în funcție de acțiunea pe care o iau pe site. Iar în final, o parte din aceste lead-uri, se vor transforma în clienți.

5. Măsurarea rezultatelor

Pentru a putea măsura eficacitatea site-ului trebuie să analizezi datele oferite de Google Analytics.

Există posibilitatea ca un site vechi să nu dețină instrumentele necesare pentru o măsurare cât mai eficientă a prezenței online. Aceste date pot să ofere informații valoroase despre numărul vizitatorilor și sursa lor, bounce rate, timpul petrecut pe anumite pagini din site, calls-to-action (CTA) și rata de conversie.

Încearcă să cunoști cât mai bine modul în care se comportă utilizatorii, paginile care le atrag atenția, butoanele pe care apasă, astfel încât site-ul să fie cât mai bine optimizat pe viitor.

Cu cât afli mai repede ce este eficient în site și ce este în plus, cu atât reușești să faci site-ul mai eficient. Pentru toate aceste inițiative ai nevoie de un site modern care să folosească un limbaj de programare actual.

6. Conținut de calitate

Un site eficient are în vedere claritatea și utilitatea conținutului.

Un mesaj clar comunică utilizatorului din primele secunde informația esențială: ce trebui să facă, cum îl ajută informația și cum îi rezolvă problema. Un mesaj clar implică propoziții clare și concise care se pot evidenția prin ajutorul bullet-urilor.

În medie, un utilizatorul nou stă pe un site între două și patru secunde. Acesta este timpul în care decide să ia o acțiune sau să caute un alt site, în cazul în care nu este mulțumit de ceea ce vede și citește.

Conținutul unui site are o importanță crescută fiindcă este în strânsă legătură cu eficacitatea site-ului. Un conținut proaspăt și unic va atrage atenția noilor utilizatori și-i va face pe cei vechi să revină.

7. Optimizare SEO

Motoarele de căutare țin cont în indexarea paginilor web și de actualitatea conținutului.

Conținutul unui site poate fi aur, însă atâta timp cât nu a mai fost schimbat de mai bine de cinci ani va determina motoarele de căutare să nu-l mai considere relevant. Google consideră că site-urile care au cel mai recent conținut sunt cele mai relevante pentru utilizatori.

În ultimii ani, felul în care caută oamenii și dispozitivele folosite s-au schimbat dramatic, mai ales datorită folosirii în masă a dispozitivelor inteligente, la nivel mondial.

8. Ține cont de UX

Un aspect important UX (User Experience) este înțelegerea nevoilor utilizatorului. UX nu este numai despre felul în care arată site-ul tău, ci și despre cât de intuitiv este și cât de ușor este să găsești informații relevante.

De asemenea, într-un site în care se pune accent pe UX, utilizatorii sunt atent îndrumați către următoarea acțiune.

Concluzii

Reprezintă site-ul tău cine ești și informațiile pe care dorești să le comunici?

Dacă nu atunci este cazul să faci anumite schimbări la nivel de programare, web design, SEO și conținut. Poate business-ul e care îl deții face lucrurile în același fel de ani de zile, însă comportamentul online al utilizatorului s-a schimbat semnificativ în ultima perioadă.

Tocmai de aceea, așteptările audienței au crescut odată cu progresul tehnologic, iar site-ul tău ar trebui să reflecte aceste schimbări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.