Pregătește-ți strategia SEO pentru 2022 – o recapitulare a principalelor actualizărilor din 2021

1-web-core-vitals

Datorită procesului nesfârșit de perfecționare a algoritmilor Google, orice strategie SEO va fi întotdeauna incompletă sau parțial depășită. Google a schimbat din nou algoritmul de clasificare în 2021, iar experții SEO au trebuit să muncească din greu pentru a ține pasul cu toate aceste schimbări. 

În aceste condiții, pregătirea strategiei tale SEO pentru 2022 este o provocare uriașă. Google ar putea continua să lanseze actualizări majore sau ar putea sta departe de actualizările de bază. Indiferent de scenariu, trebuie să fii pregătit pentru orice. Cu toate acestea, câteva actualizări cheie din 2021 vor avea un impact în anul următor, iar tu ar trebui să îți adaptezi strategia SEO în consecință. Consultă această recapitulare a actualizărilor cheie din 2021 – este plină de sfaturi acționabile care vizează dobândirea mai multor clienți prin intermediul căutării organice.

Core Web Vitals

1-web-core-vitals

Viteza de încărcare a site-urilor web a devenit un factor de clasificare din mai 2020. De atunci, webmasterii au făcut tot posibilul pentru a-și accelera site-urile. Google PageSpeed Insights este un instrument furnizat de Google pentru a evalua viteza unui site web, dar în faza sa inițială, nu a oferit prea multe date acționabile. În plus, webmasterii aveau nevoie de niște măsurători pentru a evalua performanța site-ului.

Page Experience este o actualizare în două faze, desfășurată în iunie și iulie 2021. Google recomandă webmasterilor să se concentreze pe trei parametri: Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID), și Cumulative Layout Shift (CLS).  Deși acești parametri nu sunt noi, Google oferă acum recomandări clare cu privire la valorile necesare pentru a obține o evaluare pozitivă. Webmasterii au mai multe instrumente și o idee clară despre ce trebuie făcut pentru a obține undă verde din partea Google. Spre deosebire de cazul altor actualizări majore, Google a informat webmasterii cu privire la această actualizare și a oferit îndrumări complete pentru a îmbunătăți viteza, interactivitatea și stabilitatea vizuală a site-urilor. 

Anunțul actualizării algoritmului i-a obligat pe webmasteri să acorde mai multă atenție vitezei de încărcare, pe care utilizatorii de dispozitive mobile au apreciat-o cel mai mult.

Passage Ranking

Passage ranking a fost anunțat în octombrie 2020 și a intrat în vigoare în februarie 2021. Google a declarat că această actualizare va avea un impact de 7% din toate căutările. Passage ranking îi ajută pe utilizatori să obțină informațiile necesare pentru căutări foarte specifice. În loc să clasifice conținutul de lungă durată, Google oferă un pasaj din acel conținut care conține toate datele de care are nevoie persoana care face căutarea. Rețineți că Google nu clasifică pasajele, ci continuă să clasifice paginile web. Cu toate acestea, roboții de căutare au devenit mai inteligenți și au înțeles complet conținutul.

Experții SEO o numesc clasarea pasajelor, dar, de fapt, această actualizare Google nu este o actualizare a algoritmului de clasare, ci o modificare a indexării. Pur și simplu, nu este vorba despre calitatea site-ului dvs. web, ci despre modul în care Google afișează rezultatele căutării. Această actualizare a dat un impuls conținutului de format lung și site-urilor mai puțin optimizate. Martin Splitt de la Google a anunțat că multe site-uri web au conținut de calitate, dar nu sunt optimizate corespunzător, iar Passage Ranking are ca scop rezolvarea acestei probleme. Acesta extrage secțiuni de conținut relevant de pe aceste site-uri. 

Această actualizare nu vă cere să faceți prea multe. Tot ce trebuie să faceți este bine cunoscut de orice webmaster. Scrieți cel mai bun conținut de pe web, acordați atenție cuvintelor cheie long tail și, cel mai important, creați conținut pentru utilizatori și nu pentru boții motoarelor de căutare.

BERT și MUM 

Bert and Mum

BERT este acronimul de la Bidirectional Encoder Representations from Transformers, iar MUM este acronimul de la Multitask Unified Model. Deși aceste abrevieri și acești termeni s-ar putea să nu aibă sens pentru multă lume, BERT și MUM ajută miliarde de oameni în căutările zilnice pe Google. BERT este o tehnologie bazată pe inteligență artificială care are ca scop să ajute Google să ofere răspunsuri coerente la orice tip de căutare. MUM se bazează, de asemenea, pe AI, dar este de o mie de ori mai puternică decât BERT. În cuvinte simple, MUM este un instrument conceput pentru a oferi răspunsul corect atunci când nu există un răspuns simplu. MUM nu numai că înțelege conținutul, dar îl și generează. În plus, MUM este multimodal – preia informații din text și imagini.

Dar în ce măsură MUM îmbunătățește practic căutările oamenilor? Pe scurt, Google trece de la a oferi răspunsuri la a fi un partener de conversație. Acesta face tot posibilul pentru a oferi răspunsul necesar la întrebările conversaționale. Exemplul oferit de Google în articolul de prezentare a MUM este perfect. Înainte de MUM, ar fi trebuit să efectuezi zeci de căutări pentru a afla care sunt diferențele dintre drumețiile pe Muntele Adams și Muntele Fuji. Experiența ta ar fi fost diferită de simpla întrebare adresată unui partener: „Am făcut o drumeție pe Muntele Adams și acum vreau să fac o drumeție pe Muntele Fuji toamna viitoare, ce ar trebui să fac diferit?”. Ei bine, datorită acestei noi actualizări, Google poate oferi un răspuns similar cu cel pe care l-ar da un drumeț profesionist.

Nu puteți face multe lucruri pentru a vă optimiza site-ul web pentru BERT și MUM. Tot ce trebuie să faceți este să publicați cel mai bun conținut, scris pentru utilizatori și nu pentru roboții Google.

Expertiză, autoritate și încredere

Aveți nevoie de date acționabile pentru a elabora o strategie SEO funcțională, îmbunătățindu-vă în același timp expertiza, autoritatea și credibilitatea (EAT), factori care pot fi greu de măsurat. Factorii EAT nu sunt noi, dar Google a început să acorde mai multă atenție acestora în 2021. Cu siguranță, ei vor cântări mai mult în 2022. Cu alte cuvinte, există mai puține șanse ca cineva să înșele Google. Astfel, în loc să încerci strategii SEO blackhat, ar fi bine să faci tot posibilul să creezi un brand de încredere. Este un proces lung care necesită multe resurse, dar care dă roade pe termen lung.

Căutare vocală 

căutare vocală

Google nu a lansat nicio actualizare specifică pentru căutarea vocală în 2021 și nu a anunțat niciun plan de rafinare a algoritmului pentru a-l îmbunătăți pentru căutarea vocală. Cu toate acestea, este destul de evident că ar trebui să iei în considerare căutarea vocală în timp ce îți dezvolți strategia SEO pentru 2022. Oamenii, în special tinerii, folosesc din ce în ce mai mult căutarea vocală. În plus, creșterea numărului de asistenți casnici va face ca această căutare vocală să fie și mai frecventă. 

Google pregătește indirect terenul pentru îmbunătățirea experienței celor care efectuează căutări vocale. De exemplu, cele mai multe căutări vocale se fac pe mobil, iar toate motoarele de căutare recomandă webmasterilor să îmbunătățească experiențele mobile. Căutătorii vocali folosesc interogări conversaționale, pe care se concentrează BERT & MUM. 

Toate cercetările arată că căutarea vocală își va continua evoluția în creștere. Deși probabil că nu va exista o actualizare Google pentru căutarea vocală în viitorul apropiat, tot trebuie să o iei în considerare pentru strategia ta de SEO în 2022. Nu exagera cu optimizarea conținutului pentru căutarea vocală, totuși. Caută cuvinte-cheie long-tail și cuvinte cheie pentru întrebări, folosește un stil conversațional și îmbunătățește lizibilitatea conținutului.

Încheiere

Google a făcut multe schimbări mici și medii în 2021 în domenii precum featured snippets, experiența video și meta description. Google încearcă în mod constant să răspundă mai bine la nevoile în evoluție ale utilizatorilor, iar aceste schimbări sunt normale. Ține cont de toate sugestiile de mai sus pentru a crea o experiență mai organică pentru utilizatorii site-ului tău. Vremurile în care se foloseau cuvinte cheie, linkuri nefirești și comentarii spam au dispărut. Este timpul să te concentrezi pe nevoile reale ale utilizatorilor – acesta este cel mai bun sfat pentru o strategie SEO funcțională de acum încolo!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.