Monetizare blog – 10 tactici eficiente

bani-blogging

În ultimii ani, a devenit mult mai ușor să creezi și să administrezi un blog, atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere financiar. Deși este mult mai ușor să câștigi bani din blogging în zilele noastre, acest lucru nu înseamnă că tot cei care au blog îl și monetizează. Asta în contextul în care rațiunea de a avea un proiect propriu de conținut este independența financiară și posibilitatea de a renunța la job-ul plictisitor de la 9 la 18. 

Când este momentul potrivit pentru a face bani din blog

Nu există o cifră concretă în ceea ce privește numărul de unici pe care un blog trebuie să-i aibă pentru a putea fi monetizat. Acest lucru depinde strict de ceea ce vinzi și de modul în care vinzi.

Un sfat practic care poate fi dat unui blogger aflat la început de drum este acela de a genera un trafic constant pe blog. Nu trebuie să ai zeci de mii de utilizatori care vizitează blogul. E suficient să ai și o mie de vizitatori constanți pe lună pentru a-i putea monetiza.

Pentru a reuși să câștigi bani din blog ar fi indicat să ai o strategie de monetizare bine pusă la punct. Aceasta trebuie să se alinieze locului în care se află acum blogul sau unde doriți să se afle în viitor. 

Mai jos îți vom prezenta pe scurt câteva strategii solide folosite de alți bloggeri pentru a genera venituri din propriile bloguri. Poți aplica aceste strategii și la propriul blog.

10 strategii pentru a genera venituri din blog

1. Scrie pentru nișa ta

Una dintre cele mai sigure modalități de a câștiga bani din blogging este să devii un autor de conținut pentru blogurile mai influente din nișa ta.

Business-urile din diverse domenii caută oameni care să poate scrie cât mai bine despre domeniul lor astfel încât conținutul pe care îl creează să fie cât mai calitativ.

Recomandat este ca, dacă ești la început de drum în blogging, să taxezi clienții în funcție de proiect și nu ca feed pe oră. Poate fi greu să determini cât timp îți va lua finalizarea unei anumite sarcini.

Cum găsești business-uri pentru care să scrii

Cel mai bun mod de a găsi business-uri din nișa ta de activitate este să faci o căutare pe Google după cuvintele-cheie din această nișă. Astfel vei reuși să observi care sunt companiile care apar în primele rezultate Google. Companiile care apar în primele căutări Google investesc foarte mult în marketingul de conținut.

Spre exemplu, dacă căutăm bloguri pentru a scrie în nișa de fitness, introducem în Google cuvântul-cheie „blog fitness”. Se vor afișa business-urile care au un blog în domeniul fitness-ului.

rezultate cautare pe google blog fitness
Căutare Google „blog fitness”

Dacă dorim să facem căutarea și mai specifică, putem căuta anumite cuvinte-cheie care au legătură cu nișa în care scriem. Spre exemplu: „exerciții abdomen inferior”. 

rezultate cautare google exercitii abdomen inferior
Căutare Google „exerciții fitness abdomen”

2. Vinde eBook-uri audienței tale

Vânzarea de eBook-uri este unul dintre cele mai populare moduri prin care bloggerii aleg să-și monetizeze blogurile. Însă, eBook-urile au atât rolul de a-ți aduce venituri suplimentare, cât și să descoperi dacă ceea ce scrii e atât de util și valoros astfel încât cineva să fie dispus să plătească pentru conținutul respectiv.

David Oudiette a reușit să genereze venituri de peste 13.000 de dolari din cartea sa despre paginile de destinație, deși nu avea foarte mult trafic pe blog. A folosit cunoștințele pe care le-a dobândit din construirea paginilor de destinație într-un eBook de 252 de pagini, pe care l-a vândut la prețul de 39 de dolari.

David Oudiette ebook
Sursa imaginii: your landing page sucks!

Pentru a-și vinde cartea, David Oudiette a aplicat următoarele strategii:

  • a întrebat cei 700 de abonați ai blogului său despre pagina lor de destinație. Le-a dat sfaturi gratuite, apoi le-a recomandat cartea sa.
  • a răspuns întrebărilor și a dat feedback despre landing page-urile de pe Quora și Reddit. Apoi și-a recomandat cartea ca sursă suplimentară de informații.
  • a adăugat cartea pe site-ul Product Hunt
  • a trimis email-uri personalizate companiilor care aveau un landing page cu feedback. Apoi, după un schimb de replici, le-a recomandat cartea sa.

3. Vinde-ți experiența prin intermediul cursurilor online

Mulți dintre bloggeri nu au recurs încă la această metodă deoarece cred că trebuie să fii un fel de expert pentru a preda un curs. Nimic mai fals! Important este să știi mai mult decât oamenii pe care îi înveți . În plus trebuie să prezinți aceste informații într-o manieră interesantă și interactivă, care aduce plus valoare.

Ramit Sethi reușește să câștige milioane din cursurile pe care le creează. Nu pentru că este planificator financiar certificat, ci datorită abordării pe care o are. Îi ajută pe oameni să elimine problemele din viața lor.

printscreen i will teach you to be rich
Sursa imaginii: I will teach you to be rich

Cum descoperi idei de cursuri

În cazul în care ai deja o audiență a blogului, tot ce trebuie să faci este să identifici o problemă pe care o au mai multe persoane și la care i-ai putea ajuta.

Modalități pentru a identifica problemele audienței tale:

  • Trimite un sondaj prin email. Cel mai rapid mod de a afla care sunt problemele întâmpinate de oamenii care-ți urmăresc blogul este să-i întrebi.
  • Citește comentariile blogului. Secțiunea de comentarii poate fi un tezaur de idei dacă îi acorzi atenția cuvenită.
  • În cazul în care nu ai comentarii pe blogul tău, poți citi comentarii de la alte bloguri din nișa ta.

O altă modalitate prin care poți afla ce tip de cursuri poți preda este să faci o listă cu lucrurile pe care le poți face mai bine decât majoritatea oamenilor. Iată câteva întrebări care te pot ajuta:

  • La ce spun prietenii că ești bun?
  • În ce privință îți cer prietenii și colegii sfaturi?
  • Care sunt lucrurile de care se plâng cei din jurul tău și care nu reprezintă o problemă pentru tine?
  • Ce ai învățat de la ultimul job?
  • Ce poți face mai bine decât majoritatea oamenilor pe care-i cunoști?

4. Câștigă bani cu blogul prin Display Advertising

Deși sunt mulți oameni care critică acest tip de strategie de monitorizare, în realitate reclamele de tip banner sunt încă populare, în ciuda reputației proaste. Motivul este că acestea funcționează. Îți pot aduce rapid și sigur sume mici de bani, cu toate că nu este cea mai mai profitabilă modalitate de a monetiza blogul.

În realitate, mulți bloggeri acceptă pe blog reclame de tip banner până găsesc modalități de monitorizare mai profitabile.

Secretul succesului în Adsense costă în plasarea unei reclame optime care va genera mult trafic pe numeroasele site-uri pe care le deține și alegând nișe în care funcționează anunțurile de tip banner.

5. Deschide o firmă care oferă servicii pe consultanță

Multe persoane doresc instrucțiunii mai detaliate și mai personalizate decât pot găsi într-o carte sau participând la un curs. Tocmai de aceea apelează la coaching de tip unul la unul.

Coaching-ul sau consultanța e o modalitate de monetizare la care pot apela bloggerii care au avut deja succes în vânzarea de cărți și cursuri. Cu toate acestea, nu este o strategie de monetizare adresată doar bloggeri-lor consacrați.

Nagina Abdullah a reușit să câștige 100.000 de dolari ca antrenor pentru clienții care doresc să slăbească.

În cazul consultării, nu mai este vorba despre cât de mult trafic generezi, ci despre obținerea traficului adecvat. Asta înseamnă să ajungi cu blogul la persoanele care au nevoie de serviciile tale și care-și permit să te și plătească.

Pentru a ajunge la publicul dorit trebuie să scrii postări de blog de care ar fi interesată potențiala ta audiență. Să mergi la evenimente unde se adună acești oameni și să te faci remarcat.

6. Apelează la marketingul afiliat

Nu putem scrie un articol despre monetizarea unui blog fără să menționăm marketingul afiliat. Este unul dintre cele mai populare moduri în care bloggerii câștigă bani prin intermediul blogului.

Pe scurt, prin marketingul afiliat promovezi produsele altor companii și primești un comision pentru fiecare vânzare pe care o generezi.

Iată o schemă vizuală a funcționării marketingului afiliat:

o schemă vizuală a funcționării marketingului afiliat

Lucrurile funcționează destul de simplu în marketingul afiliat. Spre exemplu, comisionul tău este de 45 dolari pentru fiecare vânzare. Dacă 100 de oameni cumpără produsul, ai câștigat 500 de dolari.

Pentru a recurge la marketingul afiliat ai nevoie de următoarele trei lucruri:

  • o nișă
  • un produs afiliat
  • o audiență la care poți promova produsul.

Un lucru de care trebuie să ții cont atunci când îți monetizezi blogul cu marketing afiliat este că trebuie să ai în vedere furnizarea de valoare publicului tău și să crezi în produsele pe care le recomanzi.

7. Câștigă bani din blog cu postări sponsorizate

Generarea de venituri prin postări sponsorizate și recenzii este una dintre cele mai puțin uzuale modalități de a câștiga bani prin blog. Probabil fiindcă această modalitate cere mult trafic și credibilitate pentru a fi eficientă.

Prin postări sponsorizate un blogger cere un anumit comision pentru a scrie despre produsul respectiv și a-și expune părerea despre acesta. În urma acestor articole, produsul devine mai popular și dobândește noi clienți.

Și scrierea de postări sponsorizate intră tot în zona marketingului de influență și nu reprezintă ceva nou. Nu doar vloggerii și cei care postează pe Instagram practică acest gen de marketing, ci și cei care scriu pe blog despre anumite produse, servicii sau evenimente.

Marketingul de influență este tot mai căutat. Mai mult de 63% dintre business-urile care folosesc acest tip marketing plănuiesc să-și crească bugetul alocat marketingului de influență.

Marketingul de influență a crescut foarte mult de la un an la altul, în 2019 având o dimensiune a pieței de 6,6 miliarde de dolari.

Influencer Marketing Hub tendinta 2019 marketing de influenta
Sursa imagine: Influencer Marketing Hub

Un aspect important în marketingul de influență este să prezinți produse în care crezi și asupra cărora dai un feedback sincer și nu-ți minți sau duci în eroare audiența. În caz contrar riști să pierzi încrederea cititorilor pentru câțiva zeci de lei.

Singurul minus al postărilor sponsorizate, cum am menționat mai sus, este că trebuie să ai un blog consacrat și mulți urmăritori. Nu poți apela la această modalitate de promovare dacă ești un blogger aflat la început de drum.

8. Vinde produse fizice pentru audiența ta

O altă modalitate prin care poți monetiza blogul este să vinzi produse fizice direct publicului tău. Sunt bloggeri care au trecut de la vânzarea câtorva produse, la lansarea de site-uri de e-commerce complet, alături de blog.

Spre exemplu, popularul magazin online Bearbrand a pornit inițial ca un blog în care fondatorul Eric Bandholz a scris articole despre îngrijirea bărbii. Ulterior a început să vândă produse pentru îngrijirea bărbii.

bearbrand blog
Sursa imaginii: Beardbrand.com

Eric a transformat un proiect de conținut asupra unui subiect care îl interesa într-o afacere din care câștigă mai mult de 100.000 de dolari pe lună.

9. Vinde produse digitale audienței tale

Și recomandarea produselor digitale poate genera venituri considerabile pentru un blogger, în contextul în care modalitatea de a rezolva problemele pe care le are publicul tău nu este un produs fizic, ci unul digital.

Clay Collins avea un blog despre optimizarea paginilor de destinație și a primit ideea de a realiza Leadpages, o modalitate prin care oamenii pot folosi șabloane ale paginilor de destinație pentru afacerea sau produsul lor, într-un mod cât mai simplu și accesibil. Această afacere generează în prezent 25 de milioane de dolari pe an.

leadpages blog
Sursa imaginii: leadpages.com

Dacă ai alte talente, pe lângă scris, acestea pot fi monetizate. Spre exemplu, dacă știi să codezi, poți crea plugin-uri WordPress pe care le poți vinde publicului existent.

Citește și: Cum să creezi un landing page eficient pentru campaniile tale de promovare

Poți chiar vinde produse digitale, cum ar fi șabloane teme și chiar podcast-uri publicului pe care îl ai. Aceste produse digitale vor avea un succes garantat dacă vor rezolva o problemă sau vor satisface o nevoie. Spre exemplu, Relaxing White Noise vinde materiale audio care-i ajută pe ascultătorii săi să se relaxeze și să adoarmă.

10. Lansează propriul podcast

În ultimii ani, podcasting-ul a cunoscut o dezvoltare explozivă. Tot mai multe persoane, la nivel mondial, încep să asculte podcast-uri. Acest fenomen se datorează și accesibilității acestui tip de conținut și faptului că poate fi accesat aproape în orice mediu.

Procentul populației care ascultă podcasturi, conform Reuters Institute Digital News Report 2019:

Procentul populației care ascultă podcasturi
Sursa imaginii: Statista

Podcast-urile sunt o modalitate excelentă de promovare, mai ales pentru bloggerii care sunt la început de drum, în contextul în care majoritatea blogurilor din nișa ta au mai mult conținut scris decât tine și au vechime.

Podcast-urile sunt atât o modalitate de afirmare, cât și o sursă de venit. Dacă ai un public suficient de mare, poți vinde reclame audio care se adresează audienței tale.

Spre exemplu, Andre Warner de la Mixergy are un podcast care reprezintă o sursă de venit. prin faptul că oferă companiilor posibilitatea de a ajunge la publicul său format din antreprenori prin podcast-ul pe care îl deține.

Concluzii

Deși la ora actuală este mai ușor decât oricând să începi un blog, majoritatea persoanelor care au un blog întâmpină dificultăți când vine vorba de monetizarea blogului pe care îl au. În fapt, un blog nu generează venituri decât dacă poți găsi strategia de monetizare potrivită, generezi constant conținut și ai o audiență dedicată.

După cum ai văzut în cele scrise mai sus, nu este nevoie să ai foarte multe trafic pentru a face bani din blogging, ci să ai o audiență a ta și determinarea de a lucra din greu pentru a promova ceea ce ai de oferit.


Comments

2 răspunsuri la „Monetizare blog – 10 tactici eficiente”

  1. USA… o planeta total diferita dpdv al afacerilor, inclusiv internetice. Cred ca orice comparatie cu restul lumii e sortita esecului din start…

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Da, e normal, e o piață foarte mare, sunt câteva sute de milioane de oameni care vorbesc aceeași limbă, au aceeași cultură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *